דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 46

שאלות ותשובות – 46

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: היכן נמצא חופש הבחירה לפני ואחרי הכניסה לעולם הרוחני? אינני מבין כיצד אפשר לבחור סביבה נכונה אם הרצונות שלנו שולטים בנו? האם נובע מכך שאין בחירה חופשית בכלל?

תשובה: אנחנו למדנו את עקרון הבחירה: שהבורא שם ידו של אדם על גורלו הטוב ואומר לו קח לך. זה נשמע כסתירה כיוון שגורלו הטוב כבר נמצא בידיים: מה יש לבחור? אך מניסיון אנחנו יודעים כמה קשה ובלתי אפשרי לבחור דווקא במקרה הזה. כיוון שהגורל הטוב שהכין עבורך הבורא ואתה שמרגיש בכל רגע נפרד ממנו, אתם כמו שני חלקים שנדחים זה מזה ולמעשה החיבור ביניכם הוא בלתי אפשרי. הבחירה יכולה להיות רק כשאתה רוכש את "האני למען הבורא" ו"הגורל הטוב" – את אור הבורא, דרך המסך והאור החוזר, כלומר לאחר היציאה לעולם הרוחני. אז תוכל לקרב ולהרחיק אותם, תוכל להחזיק אותם במרחק כזה כמו בריתוך שלא ידבקו בצורה "אגואיסטית" ושלא יתנתקו זה מזה, אלא כך שתיווצר "קשת חשמלית" קבועה: אור שימלא נשמת בריאה אחת. לפני הכניסה לעולם הרוחני אתה יוצר לעצמך דגמים של נשמה אחת: קבוצה, אתה, אור. ללא מודלים כאלו כמו ללא הכלים, לא תהיה עבודה בעתיד. בחירת הסביבה הנכונה: הגורל הטוב, הקבוצה כגילוי של נשמה אחת "כבר נמצאים אצלך ביד", כבר ניתנו לך על ידי הבורא, לכן הבחירה כאן ב"כוונון החדות" היא כדי לזהות זאת. כפי שאמר בעל הסולם שמה שנדרש מהאדם זה רק "לשים לב". מעניין שבשפת הקבלה הפירוש המילולי הוא "לשים את הלב", העבודה התמידית היא להוציא מעצמך את הלב, כלומר את היקר ביותר, את "האני" שלך ולשים אותו, למסור ל"גורל הטוב" למי שנתן אותו, זו הבחירה.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Asljq

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest