דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 42

שאלות ותשובות – 42

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: מאד מדאיג אותי הנושא של נשר דו-ראשי, ששוב הפך לסמלה של רוסיה שלאחר תקופת "הפרסטרויקה". ההרגשה היא ששוב אנחנו לבשנו בגד ישן, קרוע ומסורבל. יתר על כך, בסמל הזה הכול לא נעים: שני ראשים מסתכלים לכיוונים שונים, כמו סמל לשלטון והעם שתמיד מתקדמים בכיוונים שונים, רגש ואמונה, במילה אחת – סמל לפירוד. הבעה ברורה מאד של התגרות על "פרצופו של ראש" המוחזק בציפורניו הפתוחות… הרגשה מיסטית שעד שהוא (הסמל) נמצא שם, לא ניתן לצפות במדינה הזאת לשום דבר טוב. האם יכול להיות משהו משמעותי מאחורי ההרגשה הפנימית הזאת (שהיא מאד ברורה)?

תשובה: תחושה טובה. רוסיה היא מדינה מיוחדת ששמה את עצמה בניסיון לממש את רעיון האלטרואיזם, וכך עשתה טעות גורלית כשלא לקחה בחשבון שהדבר אפשרי רק בעזרתו של הבורא. עכשיו היא מנסה לחזור למצבה הקודם "טרום הטעות" ולהתקדם בדרך "טבעית". מכאן גם האהבה לסמלים הישנים, למונחים מזמני הקיסרות וכולי. אך בלתי אפשרי לחזור לעבר, הזמנים אינם מאפשרים זאת, וגם המצב המיוחד של העם שספג עמוק בתוכו את רעיונות האלטרואיזם. אם רוסיה רוצה להימנע מייסורים, אז חייבים לתקן את הטעות, חייבים לאמץ ולממש את שיטת התיקון האמיתית.

שאלה: אני נוצרייה אורתודוקסית. הספר הקדוש בשבילנו הוא הברית החדשה. האם לדעתך אני יכולה למשוך את האור כשאני מתפללת בכנסייה מתוך הברית החדשה? האם אינני מושכת אנרגיות אחרות בזמן שאני מתעסקת בקבלה?

תשובה: אני לא סיימתי אוניברסיטה לאנרגיות, לכן אני לא מומחה ל"אנרגיות". דבר אחד ידוע לי מחכמת הקבלה: הבורא סיפק אותה לעולם כמידע על עצמו, אין לנו שום מידע אחר מהימן עליו. לכן, שום עיסוק אחר: לא מקצועות, לא תפילות דתיות, לא עניין חברתי, אינם יכולים להוות מכשול ולא עזרה כדי להגיע ישירות אליו. מי שהגיע זמנו – מגיע לקבלה. גם אם הוא חושב שזהו תחביב בלבד, העניין הוא לגמרי הפוך. הבורא נתן את חכמת הקבלה לעולם, ואם היא משכה מישהו אז האדם הזה "התחבב" על הבורא והוא נותן לו הזדמנות לבוא במגע עימו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest