דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 30

שאלות ותשובות – 30

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: שמי ויקטור ממרכז "קבלה לעם" – נירנברג. אני לומד קבלה מעל שנה, ומעולם לא שאלתי אותך שאלות, ואני רואה טעות גדולה בכך. במשך ששת החודשים האחרונים עשיתי הרבה טעויות, והכנס הראה לי זאת. במקום שקודם הרגיש עלייה, כעת אני נמצא בירידה. אך הבעיה הגדולה היא שאיני יודע כיצד עליי להתנהג בקבוצה, כי משתלט עליי הפחד שמא אזיק לקבוצה. קודם הייתי פסיבי, אך כעת אני מבין שזה לא יוביל אותי לשום מקום. מה עליי לעשות?

תשובה: תקרא עוד הפעם את מאמרי הרב"ש על החברה, תגדיר לעצמך את העקרונות המובאים שם ותתחיל ליישם אותם באופן פעיל בקבוצה.

שאלה: בזמן האחרון הפכתי להיות חצוף מאד, ואינני מסוגל להילחם נגד זה. זה קורה עם האנשים הקרובים לי ביותר. לפעמים זה חזק כל כך שבא לי לברוח מהמקום, כדי שלא יקרה משהו רע. האם זה טבעי לאדם המשתוקק לבורא, וכיצד להילחם נגד זה? כי זה נכנס בי והפך לשלי!

תשובה: אין צורך להילחם בתכונות שלך. כל מה שטבוע בנו ניתן להשתמש בו להתקדמות רוחנית, ומהי הדרך הנכונה? – רק האור העליון יכול להראות לך. לכן, כל העבודה שלנו היא למשוך את המאור המתקן, להעמיד את עצמנו תחת השפעתו.

2 comments

  1. האם השבת היא התנאי להכל?

  2. ואלרי מנהריה

    "כל העבודה שלנו היא למשוך את המאור המתקן, להעמיד את עצמנו תחת השפעתו." – מה הכוונה ל"למשוך"!?: במחשבה? בדמיון? בדרישה? בבקשה? או סוג של רצון מכוון…? בכניעת *משה*?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest