דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 39

שאלות ותשובות – 39

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: האם ייתכן הדבר שכל בבל תלך בעקבותיו של אברהם? אם זה היה קורה, כיצד היה מתקצר תהליך התיקון?

תשובה: שאלה דומה היא "מדוע הבורא צריך את כל המשחק הזה, כל השבירות והייסורים, האם הוא לא יכול היה לברוא מייד עולם שלם?". כל הבריאה היא מלכות דאין סוף שצריכה לעלות את הרצונות שלה לאור הבורא כדי שהוא יתקנם וימלאם. לשם כך על האור להגיע לכל אחד מהם, לעבד כל אחד ולשטוף אותו בשתי ידיו, על ידי האור והחושך של האגואיזם. לכן רצון שלם, לא מחולק, יכול להיות ניזון לנצח מניצוץ אור קטן, להרגיש את החושך שבאגו, אך להיתקן הוא אינו מסוגל. לרצות להיתקן יכול חלק קטן בלבד שאין לו ברירה, אין בו כלום חוץ מ"האני" שבו, ומסביבו חושך שהוליד האור כשנגע בו. לשם כך כל מסת הרצון היא פשוטה, האנושות בבבל התייצבה בדרך לעבד את כל הרצונות, שבירתם והבאתם למצב לא של אנושות שלימה כפי שהייתה אז, אלא אוסף של חלקי "האני" הנפרדים שמרגישים מסביב חושך. מהצד השני, גם אלה שהיו מעבירי האור, קבוצת אברהם, גם שם היו צריכים לעבור אין ספור שבירות כדי שחלקיה, שהם בעלי רשימות מהאור, יספגו בתוך "הנקבוביות" של האנושות, ברוב המקרים ללא ידיעתם. משום שפעם היה להם מגע עם האור, הרגשת החושך ורצון לחזור אל האור מגיע אליהם הרבה לפני האחרים. כשהם עולים ומושכים לעולם את האור שעכשיו יכול "להגיע" לכל נשמה.

שאלה: רוב המחשבות מתממשות בהתאם לרצון שלהן. האם יש גבול?

תשובה: זה בכלל לא חשוב. עליך לדאוג לרצון אחד בלבד שבעולמנו הוא בלתי ממומש, הנקודה שבלב. תפתח אותה ודאג לה. אז כל יתר המחשבות והרצונות יסתדרו תחתיה.

One comment

  1. ואלרי מנהריה

    ===== (רק משהו שיכול לשמש כדוגמה למציאות ההפוכה): צובר תנופה מכשיר חדש, המשמש בני אדם לכל מטרה או תוצאה – צמיג הצלפות (הצלפות לצורך תיקון והכוונה המשפיעים על תת מודה). בן אדם מצליף את עצמו בכל רגע כאשר סוטה מהמטרה, עושה טעות (לעישון, הרזיה, דיבור…) מבוסס על ניסוי של פאבלוב (עם כלבים)…
    # אלה "מקומות" שעוד נתעקל בהם כנרא הרבה, עם הרבה "מבולים"…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest