דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 35

שאלות ותשובות – 35

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: יש לי רצון ללמוד את חכמת הקבלה. יש לי מחשב ואינטרנט, קבוצה וירטואלית, אך אין לי אפשרות להיות בשיעורי הקבלה היומיים. אם לוקחים בחשבון שיעור קבלה יומי + עבודה גשמית + עבודה במשפחה + עבודה בקבוצה, אז נשארות ארבע שעות שינה. אני עובד במשך היום והמנהל אוסר עליי לישון בעבודה. ושינה של שעתיים באמצע היום, לא הייתה מזיקה. אינני מספיק לחזור לעצמי אחרי הסוף-שבוע. בשיעור הקבלה היומי אינני מצליח לשמור על הכוונה כיוון שאני מאד רוצה לישון, וגם במשך היום אני לא יכול לעבוד כראוי, כי אני עייף במשך היום. אני עובד בעבודה אינטלקטואלית, ואם המוח אינו מתפקד, אז אין יעילות. יוצא מזה שאין תוצאה טובה לא ברוחניות ולא בגשמיות. על מנת להחזיק מעמד איכשהו, אני יכול להיות נוכח בשעה הראשונה של השיעור. יש לי רק "שביל" צר לרוחניות. באותו זמן חברי משתדלים לשבת בשיעור כל שלוש השעות, לעומתם אני רק שעה אחת. נראה לי שעל ידי ההתנהגות שלי אני מרפה את ידיהם, מסית אותם מהדרך, "קודח חור בסירה". יוצא שכשאני נמצא בקבוצה, אני לא יכול להשקיע בחברים את המקסימום. תגיד לי בבקשה, האם במקרה כזה עדיף לעזוב את הקבוצה כדי לא לבגוד בהם ובמקביל לחפש שיפור בתנאים "הגשמיים", כדי שבעתיד אפשר יהיה להמשיך את העבודה בצורה מלאה בקבוצה, או להמשיך להתקדם יחד עם הקבוצה באותו "שביל צר"? אם חבר קבוצה אינו יכול לקיים את כל התנאים ההכרחיים של הערבות, האם עליו לעזוב את הקבוצה?

תשובה: אם אתה עושה את כל מה שתלוי בך, אז אתה לא "קודח חור בסירה". ישנו כלל "האנוס-פטור". כך בנוי העולם, צריכים לישון לא פחות משש שעות, אחרת מתחילות הפרעות שכליות. אם מסיבות אובייקטיביות אינך יכול להקדיש לשינה שש שעות, לפחות בחלקים, אין מה לעשות, או שאתה נרדם בשיעורים או שעל חלקם אתה מוותר. אינך גורם נזק לקבוצה וגם לעצמך, כל עוד אתה עורך חשבון הוגן עם עצמך (עד כמה שאפשר, כמובן). אין צורך, בשום פנים ואופן, לצפות להטבות בתנאים "הגשמיים". עשה כל מה שתלוי בך, את השאר תשאיר לבורא. הוא ישנה את הנסיבות שלך כשצריך ואיך שצריך. תקבע לעצמך תוכנית אופטימלית בהתאם לתנאים שיש לך, ותעקוב בקפדנות אחריה. אתה יכול להסביר לחברים מדוע אינך נשאר לשיעורים במלואם, ולבקש שהם יבדקו שאתה ממלא אחר המחויבויות שלך. עדיף בכל זאת להגיע לשיעור אפילו אם אתה נרדם, מאשר לא להגיע בכלל, אך עליך לעשות חשבון עם עצמך ולהחליט. בכל מקרה אל תתייאש ואל תעזוב.

2 comments

  1. ואלרי מנהריה

     ===== למה משום מה כבר תקופה ארוכה ישנה בי תחושה שלנוסחה האוניברסאלית חסר לפחות רכיב אחד נוסף…? של עומק (בהמון הבטים)!!! תודה ושוב סליחה…

  2. ואלרי מנהריה

     ===== האם שורש הנשמה יכול לדרוש מאדם להתחיל בעבודה מוקדמת, מגילוי הגדרותיה המדויקים??? (הכוונה לתחושה פנימית וצורך פנימי הכרחי בלבד)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest