דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 31

שאלות ותשובות – 31

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: יכול להיות שאינני מבין הרבה, אך מתעוררות בי הרבה שאלות תוך כדי לימוד הקבלה, והנה אחת מהן: אדם המתחיל ללמוד את חכמת הקבלה בכל גיל, יכול עד סיום חייו הגשמיים להגיע לגמר התיקון, אז מדוע אתה אומר שאתה עוד תחזור לעולם הזה? האם אתה עוד לפני שסיימת את חייך הגשמיים כבר יודע שאתה לא תגמור לתקן את עצמך? ועוד, אם הבורא נתן לי מתחילת התיקון מספר גלגולים שמגיעים לי על מנת להתקן, האם זה אומר ששום דבר אינו בשליטתי, שהכול קבוע מראש ושאין לי פעולות עצמאיות ביחס לבורא, רצונות וכו'? אני לומד קבלה שנה ועדיין אינני מסוגל להבין את מאמר "החירות", נראה לי שלא כותבים את הכול לקהל הרחב. אך בכל זאת, במוקדם או במאוחר, עם עזרה או בלעדיה, אני אברר זאת גם אם זה ייקח לי יותר זמן.

תשובה: כדי לענות על שאלתך הראשונה צריכים לראות בקשר למה היא נאמרה. נשמה שהגיע לגמר תיקונה יכולה שוב לחזור לעולם הגשמי אם זה דרוש לתיקון הנשמות האחרות. לכן האר"י אמר לפני מותו לתלמידיו: "אם אתם תהיו ראויים, אני אחזור ללמד אתכם". שאלתך השנייה על בחירה חופשית, הבורא אינו נותן לנו חיים גשמיים, בכלל אין עולם גשמי אלא הוא קיים רק בתפיסה שלנו כתוצאה מהסתרת הבורא. המדרגות שהנשמה ירדה לעולם שלנו ועכשיו עליה לעלות חזרה לשורשה, נקבעו מראש. אך היחס למדרגות האלו ומהירות העלייה בהן, תלויים רק בך. במאמר "החירות", בעל הסולם מצביע על גורם יחיד שבעזרתו אתה יכול להשפיע על העלייה הרוחנית שלך, והגורם הוא הסביבה הנכונה. רק בעזרתה אתה תוכל לצאת משליטת הטבע האגואיסטי שלך. כל השאר הם כוחות האגו שאינם שייכים לתיקון הרוחני.

שאלה: שלום מיכאל! בספרך כתבת שבלתי אפשרי לדבר על מספר מסוים של נשמות שעוברות בדרך הזו, כיוון שקשה לעשות הערכה כמותית של הנשמות. אז, אם בעולם בתקופות שונות יש מספר שונה של אנשים, האם זה משפיע על איכות האנשים (הנשמות) הללו?

תשובה: בני האדם והנשמות הם לא הינו הך. נשמה אחת יכולה להתחלק לכמה נשמות. בתקופות של סבל, מלחמות, מגפות – הנשמות עוברות תיקונים גדולים, ואז כמובן שאנחנו רואים ירידה במספר הגופים כיוון שאין צורך בשבירה. כשמגיעות תקופות של גדילת האגו ושוב ישנו צורך, אז מה שמבחוץ נראה כמו צמיחת האוכלוסייה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest