דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 26

שאלות ותשובות – 26

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: על פי המאמר "לילה דכלא", אות קכ"ח: אני לא הבנתי היכן מתקיים החיבור בינינו? בתוך האור החוזר או בתוך הרצון (הכלי השבור) או בשניהם? תפרט בבקשה. באות קכ"ח נאמר שכל אלו שמתקנים את הכלה בלילה הזה ושמחים עימה, כולם ירשמו בספר הזיכרונות. מהו ספר הזיכרונות הזה?

תשובה: החיבור בינינו מתרחש בשכינה, ברצון הכללי. שכינה היא כלי משותף, הפסיפס של הנשמה.

ספר הזיכרונות פירושו תשובה מאהבה שתתרחש בגמר התיקון.

בספר הזיכרונות המוזכר על ידי הנביא מלאכי כתוב (מלאכי ג', י"ד-י"ח): "אמרתם: שוא עבד אלהים ומה בצע כי שמרנו משמרתו וכי הלכנו קדרנית מפני יהוה צבאות. ועתה אנחנו מאשרים זדים גם נבנו עשי רשעה גם בחנו אלהים וימלטו אז נדברו יראי יהוה איש את רעהו ויקשב יהוה וישמע ויכתב ספר זכרון לפניו ליראי יהוה ולחשבי שמו והיו לי אמר יהוה צבאות ליום אשר אני עשה סגלה וחמלתי עליהם כאשר יחמל איש על בנו העבד אתו".

אך כיצד להבין את הדבר הבא: כשאמרו דברים רעים על הבורא, אז לדבריו של הנביא בעצם דיברו על היראה לבורא. ויתרה מזו, הם רשומים בספר הזיכרונות כיראים מהבורא ומכבדים את שמו? העניין הוא שבגמר התיקון, כשיתרחש הזיווג הכללי הגדול של עתיק, יתגלה אור גדול בכל העולמות, ובאור הזה כולם ישובו באהבה שלמה לבורא. כמו שכתוב שמי שעושה תשובה מאהבה, זדונותיו נהפכים לזכויות.

הנביא מדבר כאן על רשעים הטוענים שאין טעם בעבודה הרוחנית: ביום הגדול של גמר התיקון, כשיאיר אור של התשובה מאהבה, כל החטאים הקשים ביותר יהפכו לזכויות ודבריהם ייחשבו ליראה מהבורא ולא לזלזול. לכן כל החטאים, כמו כן גם המעשים הטובים, נרשמים, כי הבורא זקוק לכך ביום הגדול ההוא כשיתרחש הנס: כל המעשים הטובים משלימים את הכלי שמקבל את האור החסר לו לגמר התיקון. לכן כתוב כי הבורא יכתוב ספר זיכרונות הכולל את היראים מפניו, כדי להשלים את הפרצוף הכללי. זה מה שהנביא אומר: באותה עת כל האחרים יהיו קרובים אליו כמו הבנים שפועלים למענו. לכן כתוב שהכול ייכתב בספר הזיכרונות, אפילו החטאים שנעשו בכוונה תחילה, אך הבורא ירשום אותם כאילו היו זכויות, כאילו זה היה למענו, כך אומר הנביא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest