דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 8

שאלות ותשובות – 8

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: כיצד למשוך בצורה הטובה ביותר את בני-נוער לחכמת הקבלה? הבן שלי בן 15, אנחנו ביחד עם אשתי קוראים את הספרים שלך שאותם הוא מסוגל להבין. אינני יודע אם להמשיך לנסות למשוך אותו לקריאה או להשאיר את זה לשיקולו? אודה על כל מידע בנושא.

תשובה: אף על פי שהוא כבר בן 15 (בגיל הזה כבר מקבלים דוגמאות ודפוסי התנהגות גם מחוץ למשפחה) עדיין הדוגמה של האב, המנהגים הטובים שקיימים במשפחה, נשארים עם הילד במשך כך חייו. לכן כדאי להתייחס לזה כאל מנהג משפחתי, אלה הנטיות הטבעיות של האדם. לא כדאי לגרום לו בצורה פעילה להראות את ההתעניינות, אך אם בזמן הקריאה נוצרת הזדמנות לדון בנושא שמעניין את כולם בצורה קלילה וחופשית, זו משיכה טובה לחלק הפעיל של החינוך. שוב, כדאי לפעול בדרך יצירת ההרגל, ולא במטרה להגיע בהכרח למסקנות משותפות.

שאלה: אף אחד לא ענה לשאלה שלי לכן אחזור על כך שוב. אתה מדבר על חובת החיבור בינינו, ולא לוקח בחשבון את מה שעושות הממשלות. למשל תוכנית HAARP (ההמצאה של ניקולה טסלה) או פיזור כימיקלים הגורמים למחלות שונות, תרופות שרושמים לנו הרופאים או תוספי תזונה מזיקים שאותם אנחנו צורכים יחד עם מוצרי המזון. תסביר בבקשה, מדוע זה קורה? אולי הפעם אקבל תשובה?

תשובה: יש חוק נוקשה: לא לאפשר לאחר לגרום לך לשחק לפי הכללים שלו. כל הניסיונות לפתור את בעיות העולם שלנו בדרגה שלהן, משמע לתת למי מנהל את פעולותינו ואת מחשבותינו בעולם הזה, לאגואיזם, לגרום לנו לשחק לפי הכללים שלו וב"מגרש" שלו. איננו מדברים על "חיבור" כלשהו, אנחנו מדברים על הצורך בחיבור בין האנשים שהבינו זאת. רק החיבור יאפשר לנו להבין, להרגיש, לקבל את תכונת הבורא, את תכונת ההשפעה, ולמסור אותה כבסיס לחיים לשאר האנשים. לא חשוב מי עושה את כל מה שאמרת, ממשלות או אנשים פרטיים, זה נעשה מכיוון שהם פועלים מתוך שיקולים של תועלת עצמית שלהם או של הקבוצה שלהם, כלומר, מתוך כוחות האגואיזם. אפילו אם המקור של מיזם מסוים היה רעיון נעלה, כמו שהיה לקומוניסטים, או הרצון לגרום לאנושות אושר על ידי המצאה מסוימת או כל דבר אחר, עצם העובדה שהפעולה אינה מכוונת לגילוי כוח ההשפעה, כוח הבורא, יעוות את הרעיון ויגרום סבל בעולם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest