דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 2

שאלות ותשובות – 2

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: 1. כיצד לזרז את המוכנות הפנימית לעבור את כל המכות? 2. האם עלינו לשאוף לתיקון הדברים הגשמיים, כגון להתחתן, למצוא עבודה טובה, לסיים לימודים? ואם זה לא מסתדר, האם זה מכשול להשגת אהבת הבורא? 3. מהי קבוצה ברוחניות? מה הייתה צורתה של קבוצת רבי שמעון?

תשובה: 1. רק על ידי איחוד עם הקבוצה ניתן לזרז את המעבר של כל המצבים. 2. החיים היומיומיים שלנו צריכים להיות מאורגנים כך שתהיה לנו הזדמנות להתמקד על השגת הבורא. ההפרעות מגיעות מלמעלה, אך על האדם לעשות כל שביכולתו. לכן צריך לרכוש מקצוע שיאפשר להרוויח מספיק כדי לספק לך ולמשפחתך רמת חיים סבירה. אך עלינו לזכור כי הן הבעיות והן פתרונותיהן, אינם נמצאים ברמה הגשמית. על ידי הפעולות שלנו אנחנו רק מראים שמקבלים את גדלות הבורא שסידר את העולם בצורה כזאת ולא אחרת. לכן העיקר הוא העבודה הפנימית במשיכת אור התיקון. 3. קבוצה היא האיחוד הפנימי, הכלי המשותף, השכינה.

שאלה: היום הבנתי שבהשתתפות הוירטואלית בכנס קיימת תכונה חיובית אחת. אני אפרט: היום השני. שיא. הייתי לבד מול המחשב. ואז, כאשר אין לך קשר פיזי עם הקבוצה, אך הרצון גדל, יש רק דרך אחת והיא להשקיע מאמצים פנימיים, לבצע עבודה פנימית להשגת המטרה. היעדר קשר פיזי גורם לרצות להשיג את המטרה עוד יותר. כתוצאה מכך מתחילה להתבצע עבודה פנימית אינטנסיבית, כאמצעי יחיד להשגה. בדומה לכך, אצל אנשים עיוורים בעל כורחם מתפתחת שמיעה וחוש ריח כדי לפצות על היעדר הראיה. כתוצאה מכך התחושות שלי היו חזקות, עמוקות וברורות. כששמעתי מה האחרים אמרו, כשקראתי מה הרב כתב, הכרתי את אותן ההרגשות שחשתי.

תשובה: זה נכון ולא נכון. אם לאדם יש אפשרות להיות עם החברים בעולם הגשמי, אך הוא נמנע מכך, הוא רק מפסיד וכל התירוצים הם שקר עצמי. המגע הפיזי אינו מחליף את החיבור הפנימי, להיפך, הוא מאפשר להרגיש בצורה חזקה יותר את היעדרו. אולם אם מישהו אינו מסוגל להשתתף באירוע המשותף מסיבות אובייקטיביות, אך משקיע את כל המאמצים כדי להיות יחד עם החברים לפחות באופן וירטואלי – אז הוא מקבל תמורה מלמעלה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest