דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 98

שאלות ותשובות – 98

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: מה לעשות ברגע שרוצים למות, כשאין כוח?

תשובה: תמיכה למצבים כאלה צריכים להכין מראש. צריכים לבנות בתוך הקבוצה תמיכה בחברים. לעזור להם ולהבטיח את עזרתם במקרה של נפילה, לארגן שרות "עזרה ראשונה" בכל מה שאפשר, רק כדי שכל אחד יוכל להיות ברשת הקשר שמחברת בינינו שלא תתן לו ליפול.

ברגע של חוסר אונים, כבר אין מה לעשות – צריכים לעבור אותו. לצאת מכך במהירות יכולות לעזור כל הפעולות המלאכותיות ביותר, למשל, "צחוק לפי השעון" – חצי דקה או דקה, לצפות בקומדיה, או כל פעולה אחרת שמסיחה את הדעת מחוסר האונים.

שאלה: בפרושך על ספר הזוהר קראתי שהעיקר הוא שצריכים להתרחש בנו שינויים רגשיים. עלינו ליצור בתוכנו אפשרות להרגיש. כשנתחיל להרגיש, אז נתחיל להשוות את ההרגשות שלנו, ואז יופיע השכל".

בתורה כתוב:  "וַיִּקְרָא מֹשֶׁה אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל, וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם: אַתֶּם רְאִיתֶם, אֵת כָּל-אֲשֶׁר עָשָׂה ה' לְעֵינֵיכֶם בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, לְפַרְעֹה וּלְכָל-עֲבָדָיו, וּלְכָל-אַרְצוֹ. הַמַּסּוֹת, הַגְּדֹלֹת, אֲשֶׁר רָאוּ, עֵינֶיךָ–הָאֹתֹת וְהַמֹּפְתִים הַגְּדֹלִים, הָהֵם. וְלֹא-נָתַן ה' לָכֶם לֵב לָדַעַת, וְעֵינַיִם לִרְאוֹת וְאָזְנַיִם לִשְׁמֹעַ, עַד, הַיּוֹם הַזֶּה".

כלומר, כאשר קרו בנו השינויים הרגשיים, וקבלנו חושים חדשים שמאפשרים להרגיש את העולם הרוחני, אוזניים חדשות ועיניים חדשות, אז הופיע גם לב מבין חדש, או כפי שאתה אמרת "יופיע השכל"?

תשובה: כן, יחד עם הרגשות חדשות, רוחניות, אלטרואיסטיות יופיע בנו גם שכל חדש, רוחני, אלטרואיסטי. התוכנה הפנימית שיש לנו עכשיו, שמחפשת בכל דבר הנאה מירבית, תתחלף בתוכנה חדשה שמבוססת על אהבת הזולת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest