דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 93

שאלות ותשובות – 93

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: אתה אומר שאסור לאדם להימנע משום דבר שמתחשק לו, על מנת להתאכזב מהר ככל האפשר מההנאות הגופניות ולעבור לחיפוש הנאות עוצמתיות יותר, רוחניות? אך ככל שחושבים יותר על ההשפעה, מבינים שהגוף ניתן על מנת לפתח את את הנשמה, ולא כדי למלא אותו ב"רעלים" למיניהם, וכאשר נושפים את עשן סיגריה, מתחילים לחשוב, שעל ידי כך מלכלכים את הטבע, מבלי להזכיר שעל ידי כך אנחנו מחסלים את הכלי שניתן לנו להשגת מטרת הבריאה. האם אלה מחשבות נכונות, או מכיוון שהעולם מדומה, ומלבד הרצון לקבל הנאה שום דבר לא קיים, אני לא יכול לגרום נזק לאף אחד, ועלי לממש את הרצונות הללו, רק בתוספת הכוונה להשפיע? או שאולי חייבים לתת לגוף את המינימום, ואילו את כל המאמצים לכוון להשתוקקות למלא ב"אור" אנשים אחרים דרכי?

תשובה: לא על מנת להתאכזב מהר ככל האפשר, אלא על מנת לעבור מהר יותר לעיקר ולהפסיק להעריך את פעולות הגוף, את הפעולות בעולם שלנו כהשפעה או כקבלה. בעולמנו לא חשוב בפני עצמו לא האחד ולא השני. העולם שלנו – זו בסך הכל הרגשת קיום מינימלית.  ואם אנחנו אומרים שעל האנשים בעולם שלנו לבנות חברה המושתתת על ההשפעה, זה לא מפני ש"ההשפעה"בעצמה תציל את העולם. להיפך, אם זו תהיה "השפעה" בין בני האדם בלבד, זה רק יאריך את דרך היסורים.

אנחנו מדברים על הצורך בחברה דומה, רק כעל מדרגה ראשונה, בלתי נמנעת, על מנת להתחיל להרגיש את כוח ההשפעה, השולט בעולם.  לכן, אין צורך לעשן או לא לעשן עם כוונה על מנת להשפיע. תשמור על הגוף שלך במצב בריא. היסוד הרוחני לזה יתגלה כשאנחנו נעלה לשורש הקיום, ובינתיים לנסות להצדיק את הפעולות בעולמנו – רק יזיק. האפשרות היחידה שלנו להשפיע בעולם הזה (ולמלא ב"אור" את האנשים האחרים דרכנו) – זו הפצה של הידע על העולם ועל האדם שמספקת לנו חכמת הקבלה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest