דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / שאלה על תפיסת המציאות

שאלה על תפיסת המציאות

laitman_2010-05_ny_04c712b13e_b-70.jpg

שאלה: כיצד אנחנו יכולים לתאר לעצמנו תהליכים המתרחשים בעולמות הרוחניים, אשר אליהם אנחנו לומדים בחכמת הקבלה? היכן ומתי כל זה מתרחש או שכבר התרחש?

תשובתי: כל התהליכים האלה כבר התרחשו בשורשים שלנו, ואנחנו מגלים אותם בעלייתנו ממטה למעלה, ומתקרבים אליהם. אך כל זה "כבר התרחש". הזמן ברוחניות הוא רצף של פעולות  סיבה ומסובב.

הבורא ברא רצון ליהנות, אחר כך הרצון הזה קיבל אור, אחר כך הרגיש בושה, עשה צמצום, קיבל החלטה על קבלה אנטי-אגואיסטית, מסך – כוונה, והתחיל לקבל בכוונה על מנת להשפיע במידת יכולתו וכולי. כלומר אנחנו לומדים על שרשרת פעולות רציפה שהתרחשה עוד לפני שהתחלנו להרגיש את עצמנו.

והנה אני נולד ומרגע זה ואילך מתחיל להרגיש את עצמי. אומרים שעד לפני לידתי חיו בני אדם, אך אינני יודע מה הכוונה "לפני". אני מתחיל לתפוס את המציאות רק מהרגע שנולדתי. ואז אני יכול לומר ש"בהתאם לתפיסת המציאות שלי", נדמה לי שעדיין ישנם כאן בני אדם שנולדו לפני ואפילו כאלה שחיו וכבר מתו. אך כל זה קיים רק במציאות שלי, בה אני נולדתי ובה אני חי. הם, זה מה שאני מרגיש כקיים, דמויות בראשי. אנחנו עובדים רק עם הרצון הפנימי שלנו, ואותו עלינו לברר.

לכן, המציאות שלי מתחילה מהלידה שלי. וכל מה שכאילו התרחש לפני הלידה, אני מחשיב כהכנה להרגשה שלי, כלומר זה שייך לבורא, לפעולות שלו שאותן הוא ביצע בתוכי בצורה של הכנה, כדי שמאותו הרגע שבו אני ייוולד, אני אתחיל להרגיש מסביבי עולם כזה ומציאות כזאת.

אך מי הם אבא ואימא וכל שאר האנשים הסובבים אותי ולמה הם פועלים באופן כזה? – הבורא הכין עבורי מערכת כזאת שדואגת לי. כל העולם שאני רואה לפני, הוכן על ידי הבורא עבור עבודה שלי. לכן כל החיים שלנו קשורים עם התהליכים הרוחניים האלה ומיועדים לשם כך, כדי להביא אותנו להתעוררות רוחנית ולגילוי רגשות ותחושות חדשות.

איך בכלל חשבת שיש רגע אחד בחייך שהוא חסר תכלית?!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 08.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
בשביל מה לי כל העולם הזה?
העולם הזה – נקודת ספירה התחלתית בלבד
ההיסטוריה של האנושות חיה בי

One comment

  1. שאלה: האם "המפץ הגדול" שאירע הוא הרגע בו קרתה שבירת הנשמה הגדולה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest