דף הבית / אקטואליה / שׂרים של אושר וסובלנות

שׂרים של אושר וסובלנות

הערה: במדינה העשירה, איחוד האמירויות הערביות, מינה ראש הממשלה שני שרים חדשים: שר האושר ושר הסובלנות. "זהו תחילתו של מסע חדש של הישגים ומתן לאזרחים. אנו מבקשים מאללה שיסייע לנו לשרת ולדאוג להם", כתב ראש הממשלה אל מכתום.

במדד האושר האחרון דורגה איחוד האמירויות במקום העשרים, לפני בריטניה ואחרי בלגיה. חוקר מדע המדינה באיחוד האמירויות, עבדולחליק עבדאללה, אמר כי "הממשלה מרגישה שהעניקה לנו עד כה את הצרכים הבסיסיים כגון חינוך ובריאות, והגיע הזמן לשאוף ליעדים גבוהים יותר".

תשובתי: לאחר פגיעה ממושכת של השרים ומשרדי הממשלה בזכויות האדם בחברה, שכוללת הגבלת חופש הביטוי ועינויים, הם ממנים מן הסתם שר לענייני אושר להטיף ולשכנע את האנשים שהם מאושרים, ללטף ולאלף אותם כמו בעלי חיים. ברור שהוא לא יפעל נגד כל משרדי הממשלה. מה גם שבעתיד הקרוב צפויות בעיות גדולות לאיחוד הנסיכויות, בגלל העובדה שהאמריקאים החליפו אותם באירנים וכתוצאה מכך הירידה במחירי הנפט ועוד. באופן כללי צפויות להם בעיות רציניות בהשוואה לעשור האחרון.

שאלה: מהו אושר מנקודת מבטו של מקובל?

תשובתי: אושר זה נקרא כאשר אתה נמצא בהרמוניה מלאה עם הכוח הכללי של הטבע, עם כל מה שסובב אותך, למעלה מזמן, תנועה ומקום. ולמרות האגו שלך, שקורע אותך לגזרים מבפנים, אתה רק נמצא בתוך האיחוד של הטבע, בשלווה הנצחית שלו. אבל אין זה אומר, שהאדם הופך להיות פסיבי, אלא להיפך, הטבע שלו כל הזמן משתנה, דוחף אותו לכל מיני כיוונים, ואילו הוא מתעלה מעל כל זה לשלווה קבועה, ובאופן כזה נכנס לאיזון עם הטבע, שהרי הטבע נמצא במנוחה מוחלטת, וכל שינוי כביכול, שנראה לנו, משתנה רק בהרְגשה שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 9.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest