דף הבית / משבר עולמי / רק פתרון אחד

רק פתרון אחד

laitman_2009-05-28_0041_70.jpg

שאלה: הרגשת הריקנות, שלא קשורה למחסור גשמי שולטת בימינו על הרבה אנשים. מה האדם מרגיש וחש במצב כזה? אילו שאלות הוא שואל את עצמו על חייו?

תשובה: כל אדם רוצה בטחון, בריאות, קיום נורמאלי. הצורך הזה, יחד עם חששות ודאגות מבעיות פנימיות וחיצוניות, מובן לכול. בני האדם מנסים להרגיע עצמם, כי האגואיזם שלנו מעדיף "לכבות" את הבעיות. לכן אנחנו רואים היום, שהם לא מעוניינים לדבר על המשבר או שהם מצהירים שהוא כבר אחרינו.

אדם שמרגיש ריקנות, שואל את עצמו, האם מחר לא יהיה רע יותר מאשר היום. היום הוא חי איך שהוא, ומה יהיה מחר? הוא פוחד לאבד את מה שכבר יש לו, וחי בפחד מאבידות עתידיות. מי שעובד – פוחד שמחר יפוטר. מי שכבר איבד עבודה – חי מביטוח לאומי. ואם מחר לא יהיה כסף בקופת המדינה, אז גם לא יהיה ביטוח לאומי, הרי זה לא בור ללא תחתית. אז מאיפה ייקחו את הכסף כדי לספק את צרכי כולם?

יפטרו עוד כמה אלפים, התהליך יימשך עוד מספר חודשים וזהו – הכסף ייגמר! מה נעשה אז? כיצד נתקיים, מה נאכל וממה נשלם מיסים? איש אינו יודע מה יקרה.

כל השאלות האלה מטרידות מאוד את החברה, ואילו הממשלה ואמצעי התקשורת לא מסבירים ולא נותנים תשובות. אך יחלפו עוד מספר חודשים, וכבר לא ניתן יהיה להסתיר את המצב – זה יפרוץ החוצה! כבר עכשיו התחילו גלי מחאה במקומות שונים, ומה יהיה הלאה? זה משהו שאיש אינו מעוניין אפילו לחשוב עליו!

לכן העולם זקוק לחוכמת הקבלה. על רקע כל הבעיות הללו האנשים חייבים לדעת גם על קיומו של פתרון. הפתרון הוא אחד, והוא נמצא בחוכמת הקבלה. אפילו שרק ישמעו עליו וידמיינו אותו בצורה מעורפלת, לא בבירור, אבל כאשר תנחת המכה, הידע הזה פתאום יתבהר.

ידיעות קודמות בנושא:
האם יימצא פתרון בלי חכמת הקבלה?
המשבר הוא טיסה מתמשכת
איך לא לקבל מכות?
ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

2 comments

  1. מה יהיה רב יקר, אנחנו צריכים שתעמוד בראש הפירמידה ותראה לאנשים אשר יושבים שם למעלה כיצד לנהוג ומה לעשות , העם הזה זקוק למנהיג שיוביל אותם בדרך הנכונה וזה פשוט אתה.

    רחלי

  2. ג'ויה עדי

    שלום לך הרב לייטמן,

    לא קל לקרוא את הדברים,לישון ולקום עימם בבוקר,אני תלמידתך כבר שנה שלישית,מייחלת לעוד ועוד אנשים שיחשפו אל הדברים ,אל חוכמת הקבלה,אל הצורך לשאול שאלות ולחפש תשובות במקורותינו,

    והיום יום ט באב מייחלת אני שאכן כך יהיה ונושאת תפילה לה' לתיקון מלא ולהבאתו של המשיח בלבבות כל העם הזה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest