רק להיאחז יחד!

laitman_2010-04-14_7328_u-70.jpg

האור פועל על הרצון שלנו, השווה אליו. מידת ההשתוות של הרצון לאור נקראת אמונה. אם אני קורא את המקורות הקבליים עם רצון אגואיסטי טהור, עם המטרה, הם לא ישפיעו עליי.

הנקודה שבלב זוהי נקודה שבורה, היא מושכת את האדם אל הרוחניות, אך בינתיים רק בכך שרע לו. הוא עדיין אינו משתוקק אל ה"טוב והמיטיב", אל ההשפעה והאהבה. פשוט החיים הגשמיים אינם מביאים לו סיפוק, העתיד נראה שחור, אין שום משמעות וטעם בחיים, כל זה מחייב אותו לחפש תענוגים אגואיסטיים "ברוחניות".

אך אין האור יכול להשפיע על רצון כזה אפילו מרחוק. הוא פועל על הרצון במידת האמונה שבו, כלומר השתוקקות להשפעה. האמונה נמדדת על ידי נאמנותו של האדם אל הדרך והמטרה, בדיקה עצמית על נקיות הכוונה להשיג את תכונת ההשפעה. את האמונה עצמה, את תכונת ההשפעה, האדם מקבל מלמעלה כשׂכר עבור מאמציו, ואז ה"לילה" יסתיים ויזכה לראות את  "אור היום".

אך אם האדם מנצל את התורה למילוי האגואיסטי שלו, היא הופכת עבורו לסם המוות. כלומר הוא אינו סתם "מת רוחנית" אלא נמצא בסם המוות, מאחר וחושב שכאילו אלה הם החיים הרוחניים! הוא מגדל עוד יותר את האגואיזם שלו ואינו יכול להאמין ששורֵה בשקר.

היציאה אל האמת: אם אנחנו עושים הכול במשותף, אז כל אחד מקבל מכל השאר כוחות, שמסוגל בקלות לדרוש את השפעת האור המקיף, ואז הדרך הופכת עבורו להרפתקה מרתקת ונפלאה. רק להיאחז יחד!

אם אתה נשאר לבד, לפניך מייד נעמד קיר! אם את מתחבר עם האחרים כדי ללכת יחד, אז הקיר מייד נופל ונחשפת דרך רחבה. ישנם הקיר או הדרך, והבחירה בכל רגע להיות בין החברים או לא. הכול יעשה האור העליון, עלינו לבצע רק את התנאי האחד הזה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 27.05.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest