דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק הוא שולט בכול

רק הוא שולט בכול

תוך כדי התהליך של העבודה הרוחנית, מתחילות להופיע אצלנו מחשבות קריטיות ביחס לחברים. במקרה כזה צריך מייד להפסיק את זה, בכך שמבינים שהבורא בכוונה עושה עימנו עבודה כזאת, מכביד את ליבנו, נותן מצבים לא נעימים, כדי שאנחנו נתעורר ונזדקק לעזרה שלו, לעזרה של החברים, ונתחזק בכוונה הזאת בקשר עם האחרים.

לכן אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל מיני ניתוקים תמידיים מהקשר עם האחרים, לכך שאנחנו כל הזמן נשכח את זה, מפני שמופיעות אצלנו אינספור סיבות שמסיחות את דעתנו. אבל זה לא מישהו מסיח את דעתנו, אלא זה הבורא פועל ומשפיע עלינו דרך מישהו.

צריכים תמיד להיות מכוונים ל"אין עוד מלבדו", ויחד עם זה לעבוד לפי השיטה שלנו, בכך שמבינים שאנחנו עובדים נגד הבורא, ואילו הוא כל הזמן מלמד אותנו. כמו שאנחנו מלמדים ילד קטן ללכת, על ידי זה שמעמידים אותו על הרצפה. הוא בוכה, מפחד לעשות צעד, ואילו אנחנו דוחפים אותו מעט וכך לאט לאט הוא מתחיל ללכת.

כדי לגלות את תכונת ההשפעה, את הבורא, חייבת להיות כוונה אחת לקשר עם האחרים. ואם משהו בתוכנו מתנגד לזה, אז ההרגשה הזאת בכוונה נובעת ממנו כדי שאנחנו נשקיע כוח גדול יותר. וכשנותנים יגיעה גדולה יותר להתקדמות קדימה, הוא כל הזמן "מכשיל" אותנו, מכביד את ליבנו ונותן יותר ויותר מכשולים.

לכן, בהביטנו על החברים, צריך להבין, שאם אנחנו רואים בהם משהו שלילי, אז זה הבורא מראה לנו את זה ולא אף אחד אחר. הוא עושה את זה בכוונה, כדי שאנחנו נעלה מעל להרגשות שלנו, נתחיל להצדיק אותן, לאהוב, להעריך, אף על פי שבכוונה ניתנים לנו מחשבות והיבטים אחרים עליהם. אסור בשום פנים ואופן לשכוח את זה.

ואותו הדבר גם ביחס לקבוצה. אם אנחנו מתחילים לחשוב בזלזול על הקבוצה: "בשביל מה ולמה צריכים אותה?", אז צריכים כל הזמן להחזיק במחשבה, שזה הבורא שולט בנו ומנהל אותנו.

מתוך הקורס יסודות הקבלה, 23.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דרך חתחתים למטרת הבריאה
"קו שמאל" בקבוצה
למה שמים לנו רגל מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest