דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / רק בעזרת ספר הזוהר

רק בעזרת ספר הזוהר

laitman_2009-07-18_0920-70.jpg

המקובלים שגילו את הבורא, כתבו על כך ספרים, החל מאדם הראשון שגילה ראשון את הבורא, ועד בעל הסולם. כמו כן, ישנם ספרי קבלה רבים שאיננו מכירים, אך הם מוזכרים בספר הזוהר. כנראה שספרים אלה אבדו.

כל הספרים של חכמי ישראל עד השל"ה הקדוש (מאה ה-17), כתובים מתוך השׂגה רוחנית. לאחר מכן, עקב ירידת הדורות, מהמאה ה-17 ואילך, לא כל מחברי ספרי קבלה היו בהשׂגה רוחנית. ולכן נשאלת השאלה בקשר למקוריות והאמיתות של ספרים אלו.

ברשותנו נמצאים מאות ספרים של מקובלים אמיתיים, שכתבו אותם בזמן שהיו קיימים בעולם הזה ובו זמנית הרגישו גם את העולם הרוחני, היו בקשר עם הבורא, לכן הם היו מסוגלים להעביר לנו את השׂגותיהם בטקסט, כדי שגם אנחנו נבוא במגע עם מה שהם השׂיגו.

אך על אף ספר, חוץ מספר הזוהר, לא נכתב שהודות לו אנחנו נצא מהגלות, שבעזרתו נעלה לדרגת אותם המקובלים שחיברו את אותם הספרים. כי בספר הזוהר באמת קיים אור מיוחד.

אין זה חשוב שישנם ספרים שמהם אנחנו יכולים לקבל התרשמות גדולה יותר או להבינם בצורה טובה יותר, כמו נניח הספר "עץ החיים" של האר"י, או התנ"ך, הגמרא, המשנה. ישנם ספרים רבים שמדברים בשפה לוגית, הגיונית ומובנת לנו. ואילו ספר הזוהר אינו מובן כלל, הוא מעורר וסוחב אותנו לכיוונים שונים ומשונים. אך את הקשר המיוחד שיכול להיווצר בין הנשמות שלנו, ובין הבורא, רק הוא יכול לעשות. לכן מכל הספרים רק על ספר הזוהר נאמר, שהודות לו ניתן לצאת מהגלות לגאולה, לגלות את הבורא.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 22.03.2010

רשומות קודמות בנושא:
ספר הזוהר – שער כלפי מעלה
המערכת של רשב"י מחייה את הנשמה הכללית
הקשרים הסודיים של ספר ה"זוהר"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest