דף הבית / כלכלה / כסף / רק אינטגרציה מלאה תציל את אירופה

רק אינטגרציה מלאה תציל את אירופה

דעתם של נוריאל רוביני וניקולס ברגרואין, מתוך ה"Guardian" הבריטי: "המשבר בגוש האירו מתפשט על פני הכלכלה הגלובלית. יש צורך דחוף ליצור איחוד כלכלי ופוליטי אמיתי. לאחר חודשים רבים של ניסיונות לכבות שריפות, מבלי לגלות מהן הסיבות השורשיות למשבר הכלכלי, הפיסקלי והפיננסי, אירופה מוצאת את עצמה על פרשת דרכים. אם היא תמשיך להסס, היא תתפרק, והכלכלות הלאומיות שבתוכה ייחלשו. היא תוכל להציל את עצמה רק בתנאי שתמשיך לנוע לקראת האינטגרציה המלאה. לצד העימותים הבין-מפלגתיים המתמשכים בארה"ב וחוסר שיקום הכלכלכה האמריקאית, המשבר בהנהגה המדינית באירופה גורר אחריו את הכלכלה הגלובלית בכללותה. אירופה חייבת לעבור בדחיפות לשלב החדש של אינטגרציה כלכלית ופוליטית.

איך לעשות זאת? – יש צורך בצעדים שישיבו את האמון ההדדי, בחיסכון ובתוכנית ליצירת מקומות עבודה. בהיעדר צמיחה כלכלית, יתעורר הפיתוי ללאומנות כלכלית. הפיתרון היחידי הוא הגדלת, ולא צמצום, האינטגרציה האירופאית".

התייחסותי: לא נוכל להתפתח הלאה, הכול יצטמצם עד שנגיע למצב של ייצור וצריכה סבירים, במקום ייצור יתר וצריכת יתר – למען חיסכון יתר. הטבע יאלץ אותנו להפוך לחלק אינטגרלי ממנו, כלומר, לקבל ולתת בצורה רציונלית. אנחנו נגיע לכלכלה כזאת, ודווקא האינטגרציה, האמון והאיחוד יאפשרו לנו ליצור התקשרות הרמונית. לא יהיו עשירים ועניים – הטבע לא ירשה את זה. ואילו האדם יקבל תגמול עבור ההשקעה שלו בהתפתחות, שיתבטא בצורה של שבח, כבוד, הכרה, יצירתיות והרגשת ההרמוניה של הדרגה הבאה, מעל החיים הללו…

ידיעות קודמות בנושא:
ילדים, אל תריבו, תשחקו יפה!
חייבים לשנות את המבנה של אירופה!
מהי אינטגרציה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest