דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רצוני שדג הזהב ישרת אותי…

רצוני שדג הזהב ישרת אותי…

"זעיר אנפין דאצילות" הוא הבורא כלפינו. האור אין סוף מאיר על ה"פרצוף" המיוחד שמיועד לעבוד איתנו. ה"פרצוף" הזה נקרא "זעיר אנפין" ומקורו ב-ד' בחינות דאור ישר.

"בינה" שרצתה להשפיע ל"כתר" כדי להידמות לו, סירבה לקבל את האור, אבל אחר כך חשבה מה היא תחזיר לו במקרה כזה? כיצד היא תגיע להשתוות הצורה עימו? ואז היא מקבלת את האור על מנת להשפיע, זה נקרא "זעיר אנפין".

"זעיר אנפין" הוא הבן של ה"בינה", היא ביטאה בו את השתוקקותה להשפעה. אבל נטייתה להשפיע ל"כתר" הייתה מאוד קטנה, כי "בינה" לקחה רצון שהתגלה בבחינה א', ב"חכמה", ובעזרתו עשתה פעולה. ה"כתר" עושה פעולה כלפי ה"חכמה" ומעביר לה את האור ו"חכמה" נהנית מאותו האור. "בינה" לא רוצה לקבל כלום, אבל כדי להשפיע את התענוג היא לוקחת את הרצון של בחינה א' וממלאה אותו בעל מנת להשפיע.

בפעולה הזאת היא מדמה את עצמה לפעולה שמבצע "כתר" כלפי "חכמה" ועל ידי זה היא עושה נחת רוח ל"כתר". אבל זה לא הרצון האמיתי, אלא הרצון המקורי שהבורא ברא. כדי להגיע לרצון האמיתי חייבים לגלות את הבושה, את הקרע, את כל הפער בין הבורא לנברא.

לכן, אחרי הפעולה הזאת ה"מלכות" מרגישה שיש לה רצון משלה. היא רוצה ליהנות לא מהתענוג שהגיע מה"כתר" ל"חכמה" ולא מהתענוג ש"בינה" העבירה ל"זעיר אנפין", אלא ה"מלכות" רוצה ליהנות מהמגע עם הבורא. היא לא מעוניינת ליהנות מהכיבוד שנמצא על השולחן, כי אלה תענוגים בהמיים. אלא היא רוצה ליהנות מזה שבעל הבית משרת אותה. אלה תענוגים אנושיים, בדרגת "אדם" ולא דרגת "חי"!

ההתפתחות הזאת מביאה את ה"מלכות" לרצון ליהנות מהיחס של הבורא כלפיה, לקבל את אהבתו בעל מנת לקבל, היא נהנית מאהבה. היא לא נהנית מהמילויים שנמצאים בתוך האור, אלא היא נהנית מהאור עצמו. כמו פרעה שאומר, "מי ה' אשר אשמע בקולו? הוא חייב לשרת אותי! דווקא אותו אני צריך!".

זה ההבדל בין "מלכות" והרצון לקבל הרגיל. הרצון לקבל שלה רוצה לשלוט ולמלוך כדי שהבורא ישרת אותה כאילו שהיא נמצאת מעליו. דווקא את התכונה הזאת עלינו לתקן ולא את הרצון לקבל בדרגות דומם, צומח וחי.

אתה יכול לאכול את כל הכיבוד מהשולחן שבעל הבית מציע לך, אין שום בעיה. הוא ברא אותך כדי שאתה תאכל את זה. אבל כיצד אתה בונה את היחס שלך כלפיו, את דרגת האדם ולא את דרגת החי ביחסים ביניכם, זאת השאלה. זה התפקיד של "זעיר אנפין" כלפי ה"מלכות".

מתוך שיעור על פי "תלמוד עשר הספירות", 26.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שתי שאלות בבית דין של מעלה
מתנה מיוחדת לנשמות הנעלות ביותר
הנקודה האינסופית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest