דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזמן המתאים ביותר לבריחה

הזמן המתאים ביותר לבריחה

הרב"ש, מאמר "הצורך במעשה דלמטה":

"לכן בגלות מצרים שפרעה היה משפיע להם את התענוגים שלו, אזי הם היו משועבדים לפרעה, ולא היו יכולים לצאת מהגלות. אבל לאחר שהם עשו מעשה, היינו שנתעוררו לצאת מהגלות, כי מעשה זה הוא נבחן לבחינת בחירה, אז הקדוש ברוך הוא שבר את כוחותיו למעלה, היינו שלקח ממנו את התענוגים שעמהם היה משעבד את עם ישראל. ובזמן שאין לו מה לתת , זה נקרא שהקדוש ברוך הוא שבר כחו ושרף אותו בנהר דינור, היינו שנטל ממנו את כל השפעותיו."

דווקא זה מה שקרה לנו לאחר כנס הזוהר. בזמן הכנס אנחנו קיבלנו תשלום, הכול היה יפה וטוב. התאספו כל כך הרבה אנשים, הייתה התעוררות גדולה, ואנחנו נהנינו, הרגשנו מילוי בכל הכלים שלנו. ואחרי זה פרעה הפסיק לשלם לנו, האגו שלנו הרגיש את עצמו ריק.

זה הזמן המתאים ביותר כדי לברוח, ובמקום זה אנחנו נופלים ונשכבים ללא תזוזה. פעם אחר פעם הרצון לקבל נותן לנו קצת תענוג ואחר כך הוא לוקח הכול ואנחנו נובלים, אבל לאט לאט מתחילים להבין שלא יכולים להיות יותר תלויים בו.

כל זה תוצאה מהשפעת האור העליון ולא מהצטברות של ניסיון או שהזמן עושה את שלו. העניין כאן הוא לא של זמן, אלא בהארה מלמעלה, שכל פעם פועלת עלינו ומעבירה אותנו למצב חדש. ההארה מאירה ומשנה את הכלי.

אם אנחנו מבינים את מה שעושים, בכך שנשארים כל פעם ללא תשלום של התענוג, מוכנים לעזוב את המצב ולהתעלות למעלה. אנחנו מוכנים לברך על המצב הזה שלא מקבלים תשלום, ולכן אנחנו לא תלויים בפרעה, באגו שלנו. לכן אנחנו יכולים לעזוב אותו, קצת להתנתק ולהתרחק ממנו.

דווקא כאשר אתה לא מקבל שום מילוי, תתחיל לעסוק בתפילה, בבקשה, בפעולות של השפעה, ככל שאתה יכול. שהקבוצה תשפיע עליך במצבים האלה, כאן זה הזמן הטוב ביותר להשקיע מאמץ.

אסור לברוח במצבים של ירידה, כפי שאנחנו עושים בדרך כלל. ירידה, זו הזדמנות שניתנת לנו על ידי פרעה כדי לברוח ממנו. בזמן הזה הוא לא מחזיק אותנו בכוח שלו, לא משחד אותנו במילוי נעים. אנחנו צריכים להיות מוכנים לזמנים כאלה, לא לשבת בבתים, לא לראות איך אני מעביר עכשיו את החיים, אלא דווקא להשקיע כוחות ולתת יגיעה.

אבל מאיפה אנחנו ניקח לזה כוחות? דווקא בזמן הכנס, בזמן שהיה לנו טוב, צריך היה להתכונן לזה שבטוח יהיה רע, שלא יהיה תשלום. וזה נקרא "ברית", "ערבות".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 18.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אף אחד לא מחזיק אותנו במצרים!
מסתבר, שאני עבד של פרעה
"וזכרת כי עבד היית במצרים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest