דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רכבל המעלה אל הבורא

רכבל המעלה אל הבורא

שאלה: הכוונה הנכונה בזמן הקריאה בספר הזוהר היא לקבל את כוח ההשפעה?

תשובה: חוץ מכוח ההשפעה, אין לנו צורך יותר בשום דבר. בכל המציאות קיימים רק שני כוחות: קבלה והשפעה. בכוח הקבלה איננו חשים במחסור. אם אנחנו מכינים את עצמנו בצורה הנכונה בעבודה בקבוצה ובלימוד חכמת הקבלה, אז מתגלה לנו כוח הקבלה, היצר הרע שלנו.

אבל אם עדיין לא התחלתי לארגן את עצמי בקבוצה ובלימוד, איני מגלה בתוכי אגואיזם כנגד הבורא, כמשהו שמפריע לי, כרע. תחילה עליי לגלות את הרע שלי, ואם איני רואה את הרע שבי, אז אין לי עם מה לגשת לתיקון. כשאני מגלה את הרע שבי, אני מגלה אותו כבר בקבוצה, לכן כבר קיים אצלי האור לתיקונו. הרי שם, איפה שאני מגלה את הדחייה של מהחברים, שם אני גם מוצא כוחות להתגברות על הדחייה הזאת.

שאלה: אם אינני מרגיש את הצורך בקריאה בספר הזוהר, האם אני צריך בכל זאת לקרוא אותו?

תשובתי: אדם המתחיל בלימוד חכמת הקבלה, חייב לדעת בכל מקרה שדווקא על ידי הקריאה בספר הזוהר, הוא עובר שלבים של גילוי הרע שלו ושל תיקונו. הרע יתחיל להתגלות יותר ויותר, והוא יתעלה מעליו יותר ויותר גבוה, עד שיתגלה את כל גובה הרע, כל 125 המדרגות בין העולם שלנו ועולם אין סוף.

הוא יעלה לגובה, מעל לרע שמתגלה, כמו ברכבל אל פסגת ההר. לכן הוא צריך גם את ההר הזה, את הרע המתגלה, ואת הרכבל, כוח האור שמעלה אותו אל הפסגה. לכן אנחנו צריכים ללמוד את חכמת הקבלה שמגלה לנו את הרע. זה נקרא "בראתי יצר הרע", ואחר כך אנחנו נצרכים לכוח התיקון, שנקרא "תורת תבלין… כי המאור שבה מחזירו למוטב", אל פסגת ההר.

לכן בהתחלה הבורא אמר לאברהם: "גר יהיה זרעך בארץ", בשליטת האגואיזם, אך הם ייצאו ברכוש גדול, עם האגואיזם, ויהיו נצרכים לתיקונו, לקבלת התורה, שיטת התיקון בכוח הבורא, האור. כשמפסיקים להשתמש באגואיזם (במצרים), כך שהופכים אותו ל"מדבר", ואחר כך כשמשתמשים בו למען ההשפעה, הופכים אותו ל"ארץ ישראל".

קיים רק רצון אחד, והשינוי ההדרגתי של הכוונה מעליו, עושה מהרצון הזה "מצרים" (מצרים, מיץ רע, "ריכוז הרע"), ואחר כך מדבר סיני (סיני, שׂנאה), עד להפיכתו לטוב, ל"ארץ ישראל" (ארץ ישראל, רצון אל הבורא). יצר הרע, "מצרים", אחר כך "להשפיע על מנת להשפיע", "מדבר סיני", אחר כך "לקבל על מנת להשפיע", "ארץ ישראל". הרצון ליהנות נשאר כפי שהוא, אתה רק קובע כלפיו את היחס שלך, כל פעם יותר ויותר מתוקן.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 07.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
יחד עם הזוהר עד התיקון
לצפות לריפוי מהזוהר
כאשר הזוהר מתגלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest