דף הבית / המשבר ופתרונו / רחמים של בית דין קשוח

רחמים של בית דין קשוח

כשמסתכלים על ההיסטוריה האנושית, אנחנו רואים שצריך להתייחס לתהליך האבולוציה הטבעי כמו לחוק שאינו יודע פשרות ואינו מתחשב ברגשות שלנו. הוא מתבצע בצורה מחייבת, "מכנית". בדרך אנחנו מרגישים ייסורים, מתייצבים בין חיים למוות בעולם הגשמי, אך למרות הכול, חוק זה חוק. הוא אינו משתנה בגלל סיבות אלה או אחרות, ואם מתקרב אליי גל צונאמי, אז תפילתי לא תעצור אותו.

יש להבין שקיימות בנו "רשימות" – "גנים" של התפתחות שחייבים להתממש. ועל ידי ההתכללות שלנו אנחנו יכולים לבצע את הפעולות במקום האור. הוא מגיע כדי לתקן אותנו, ואם אנחנו נבוא לקראתו, אם נפעל כדי לרצות להיתקן, אז הלחץ מצידו יהיה חלש יותר, רך יותר, גמיש יותר. הכול תלוי בהכנה שלנו, בכמה אנחנו מקדימים את פעולות האור, מאפשרים לו להתממש, להתגלות בנו אחרת – לא כדינים קשים, אלא כרחמים.

על כך מספרים לנו המקובלים. אחרת, לשם מה הם היו מגלים לאנשים את חכמת הקבלה דווקא בתקופה המודרנית? – עובדה שתהליך ההתפתחות מגיע לשלב מכריע: האור העליון סיים לפתח אותנו בדרגות "דומם", "צומח" ו"חי" – ועכשיו מתחיל לפעול בדרגת ה"אדם". דרגת ה"אדם" מיוחדת בהתפתחות איכותית חדשה. כאן עלינו לרכוש שכל ורגש חדשים כלפי "מי שאנחנו". עלינו להרגיש, להשיג את הכוח שמפתח אותנו, להבין אותו, להידמות לו, להיות יחד עימו בפעולותיו. רק כך אנחנו נוכל להמשיך להתפתח.

בצורה כזאת, מעכשיו והלאה, בעלייה לדרגת ה"אדם" בדומה לכוח העליון, אנחנו כבר לא סתם מרחיבים את הפעילות האגואיסטית שלנו כמו קודם במשך אלפי שנים. עכשיו עלינו להתפתח בהבנת הכוח שמניע אותנו. לא מספיק לבצע את פקודותיו, ומדתות ואמונות אנחנו צריכים לעלות לחכמת הקבלה ולהתחיל להשיג את מי שמפעיל אותנו: מה הוא רוצה מאיתנו? כיצד להידמות לו? כיצד להידמות לפעולותיו? זהו כבר שלב של גילוי הבורא לנבראים – לכן היום מתגלה חכמת הקבלה.

לכן, גם מצפים לנו ייסורים אחרים. כבר לא מדובר על ייסורים גופניים בגלל מלחמות, רצח, שוד, מחלות וכולי. להבדיל מכל ההיסטוריה בעבר, עכשיו אנחנו נרגיש ייסורים בדרגת ה"אדם": בנוסף להיבט החומרי, הפיזי, הם תמיד ייגעו במיתרים עמוקים יותר, יכניסו אותנו לבלבול וחוסר הבנה, ישאירו אותנו חסרי אונים, יהרסו עסקים.

אנחנו נרגיש את עצמנו מבולבלים, מופקרים לחסדי שמים, מושפלים, אטומים רגשית ושכלית. כל זה במטרה "לנער" את האדם ולהפעיל בו כוחות הכרה, הבנה, השגה – במילים אחרות, את אותם ה"כלים", הרצונות שצריכים להתפתח עכשיו.

בדרגות ההתפתחות הקודמות היו מפתחים בנו את "המסה" של הרצון האגואיסטי, וזאת הייתה צמיחה כמותית – לרוחב ולעומק. ועכשיו אותו הכוח מפתח אותנו איכותית. כל המשך ההתפתחות של האנושות קשורה לא להצלחה החומרית – להיפך, אנחנו נסתפק בהכרחיות והדגש יעבור להשגה, להרגשת הרוח של מדרגה עליונה יותר. דווקא זה ימלא את הרצונות שהיום צריכים להתגלות בנו.

לכן מצפים לנו כאלה אסונות גשמיים, שקודם כל ישפיעו על נשמת האדם, על כל היבטיו השונים של "האני" שלו. כל הפעילות שלנו תתחיל לעבור מהמישור הגשמי למימד רוחני "וירטואלי". אנחנו רואים זאת אפילו לפי הטכנולוגיה המודרנית שנעשית יותר ויותר "וירטואלית", כלומר עוברת משלב של "מכשירנות" לטכנולוגיה איכותית, גבוהה. הייצור ישתנה: את המוצרים הדרושים לנו אנחנו נדפיס במדפסות תלת ממדיות. הכול מתקדם בכיוון רוחני, "וירטואלי".

כתוצאה מכך, חכמת הקבלה צריכה להתגלות היום בצורות וברמות שונות. עלינו להחדירה לכל תחומי החיים, מפני שבלי זה הכול יקרוס, בלי זה האנושות לא תצא מהמשבר. הבעיות לא תיפתרנה עד שחכמת הקבלה לא תחדור לחינוך ולתרבות, לכל תחומי המדע ולכל תחומי פעילות האדם, כולל ביתו. בלי זה אנחנו לא נבין כיצד לנהל את החיים החדשים. חייבים להחדיר לתוכם דאגה ברמה האנושית, חיפוש אחר "תוספת רוחנית" בכל דבר, כלומר בקשר עם הכוח העליון האחד שמנהל את העולם. על ידי הקמת קשר הדדי כללי בעולמנו, אנחנו מתקשרים גם עם הכוח הזה שפועל בתוכנו.

ההתקרבות לחכמת הקבלה תעזור לנו באמת "להמתיק" את ההתפתחות מצד הטבע, להפחית את חומרתה ואפילו להעביר אותה למסלול של "רחמים". הכול תלוי עד כמה אנחנו בעצמנו עוזרים לכוח הזה לדאוג לנו ולתקן אותנו.

מתוך שיעור על פי "הקדמה לספר הזוהר", 09.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
טוב לי, אז מה עוד?
מה שאני, ומה שאהיה
הכוח השלישי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest