דף הבית / חינוך, ילדים / רוצה להיות מאושר, אך שוכח על כך

רוצה להיות מאושר, אך שוכח על כך

שאלה: בספר הפופולארי של רוֹנְדָה בֵרְן, "הסוד", מובאת השיטה הבאה: היקום, זה שמחה ואושר, וכדי להיות תואם לו, אתה חייב להיות שמח ומאושר. לכן תבקש מהיקום כל מה שאתה רוצה ותתנהג כאילו שכבר קיבלת את זה ומזה אתה מאושר.

תשובתי: הרגעה עצמית טובה. כמו שהיה אומר קוּזְמָה פְרוֹטְקוֹב: "אם אתה רוצה להיות מאושר, תהיה מאושר". דרך אגב, זהו יחס נכון.

אם אני, כמו ילד, מתאר לעצמי את עצמי כמשחק במדרגה הבאה, אז אני נמשך לאותה המדרגה. השאלה היא איך אני מתאר לעצמי את המדרגה הבאה הזאת, מדרגה של השפעה, אהבה וקשר עם העולם, קשר עם כל בני האדם לאחד שלם אינטגרלי, מדרגה של קבלת האנרגיה הכללית, האהבה הכללית, ההבנה הכוללת. אם אני עושה את זה למען החיבור, למען ההשפעה, אז לתאר מצב כזה זה דבר טוב מאוד.

שאלה: אולם מחברי הספר "הסוד" אינם כותבים זאת, הם אינם יודעים את זה. והאנשים שמנסים לחיות לפי עצת הספר, מתלוננים שכל הזמן שוכחים על כך שהם מאושרים, ומתוסכלים מכל סיבה.

תשובתי: מפני שאין להם את השיטה הזאת, והם לא משתתפים בהכשרה קבוצתית.

אם הייתה הכשרה קבוצתית נכונה, אז ודאי שזה היה יכול כבר להיכנס לכיוון הנכון, לא בהתאם לעצות של הספר, אלא במובן שאתה מתמסר להשפעה ואהבה, בונה את המערכת הזאת של קשר הדדי עם אנשים ומגלה אותו, וזה נקרא תיקון האגו.

אפילו אם מחברי הספר היו יכולים ליצור כאלה קבוצות, הם לא היו יכולים לנהל אותן. אין להם הרגשה של המרחב העליון, של המימד הבא, של דרגת ה"אדם". והם לא היו יכולים לנהל את הקבוצות האלה, לא היו יודעים כיצד לעבוד איתן, אלא היו עושים פשוט תרגולים פסיכולוגיים ולא יותר מזה.

שאלה: הם מנסים לדבר על אהבה חלוטה ומוחלטת מבלי לדעת מה זה.

תשובתי: הם יכולים להעתיק מאיתנו כל מה שהם רוצים. בזה הם רק עוזרים לנו להכין בהדרגה את האנושות בכל מיני בירורים, שאחריהם האנושות תבין אותנו.

אני מאחל להם הצלחה. למה לא? הם בכל זאת באיזו שהיא צורה מטרידים את האנשים, מוציאים אותם מהמצב הבהמי, מכוונים אותם לאן שהוא. אני בכלל סבור, שאין בעולם משהו מזיק, כל אלה הן מדרגות הכרחיות.

מתוך שיחה מס' 3 עם ניקולאי קרופינוב, 11.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רוצה להיות מאושר, תהיה מאושר! 
רוצה להיות מאושר, תהיה!
רוצה להיות מאושר? – תהיה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest