דף הבית / חינוך, ילדים / הרוסים לא רוצים להיות עצמאיים

הרוסים לא רוצים להיות עצמאיים

מחקר: ניתוח של נתונים הראה, שאצל הרוסי הממוצע, בהשוואה לנציגים ממדינות אחרות, בולטים חזק יותר ערכים של ביטחון ושמירה עצמית, ופחות בולטים ערכים של פתיחות, חדשנות, יצירתיות, חופש ועצמאות, סיכון, שמחה ותענוגים.

הכי גרוע זה נושא הערכים של דאגה לבני אדם ולטבע. רוסים אינם מסוגלים לשלב בתוכם דאגה ושוויון, דאגה ופתיחות. במקום האחרון, דאגה לסובבים, פתיחות ועצמאות.

הרוסים נוטים לשמרנות, בזה שחולמים על שלטון ועושר, עבורם פחות חשובים כללי החיים. הם לא מוכנים לקונפורמיזם חברתי חיובי ולפעילות עצמאית. הסוג הנפוץ ביותר של הרוסים, זה אלה שאצלם לא באים לידי ביטוי ערכים מסוימים, אלא שמעדיפים את ערכי השמירה.

ערכים של פתיחות, עצמאות ודאגה לסובבים ברוסיה מהווים 1%.

הרוסים מובילים בדבקות בערכים אגואיסטיים, אינדיבידואליים, דבר המנוגד לסטריאוטיפ על כך, שאצל רוסים הקולקטיביזם הוא חזק. פטרנליזם בא לידי ביטוי בערך גבוה ובעצמאות נמוכה. הערכים מדגימים עמידות גבוהה ואינם משתנים בצורה ניכרת עם השנים. המחויבות לערכים אינה מסמלת התנהגות לפיהם בפועל.

30% מראים נטייה לענישת נדיבים! אם במדינות אחרות 20% מהאנשים מענישים את האנשים היותר חמדנים, אז ברוסיה 15% מענישים את היותר נדיבים. הסיבה לזה היא תחרותיות, הרצון להשיג ולעקוף, לנצח, להיות הראשונים. החברה ברוסיה נוטה לצריכה, אבל זו אינה התפתחות, אלא שיטה של הסתגלות שאינה דורשת מאמץ.

תגובתי: המחקר רלוונטי רק בשלב הנוכחי של "התפתחות" הציביליזציה, אבל בהמשך המשבר "ישווה" בין כולם. וירוויח זה, שיאמץ את התפתחות שיטת תיקון החברה על בסיס של שיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים.

ידיעות קודמות בנושא:
כמיהה לרעיון הלאומי
הנפש הרוסית המסתורית
"דרושים 'זעזועים טקטוניים' במחשבה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest