דף הבית / משבר עולמי / רובוטים יגדילו את אחוזי האבטלה בעולם עד ל- 75%

רובוטים יגדילו את אחוזי האבטלה בעולם עד ל- 75%

דעה (משה יעקב ורדי, פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטת רייס, ארה"ב): בעוד 25 שנים העבודה שמתבצעת היום באופן ידני, תהיה לא רגילה ומיושנת. בין המקצועות שייעלמו בעתיד הקרוב נמצאים עובדי שירותי התברואה, נהגי המשאיות ונהגי המוניות.

נכון להיום, רק בארה"ב בעבודות אלה עובדים קרוב ל- 4 מיליון אנשים. המשאיות תישארנה, אך הן ייסעו בעצמן והאשפה תיאסף באופן אוטומטי. מחשבים חכמים יבואו במקום כוח אדם אנושי במקצועות של עבודה שגרתית: הזנת נתונים, חישובים ותפעול. היום, בתפקידים האלה בארה"ב עובדים 7 מיליון אנשים.

כאשר אוספים את כל זה יחד, אז אחוז האבטלה הוא כ- 50%, זו תחזית מאוד אופטימית. כי רוב האנשים במקומות העבודה מבצעים פעולות סטנדרטיות. הכלכלה הייתה זקוקה תמיד לעבודה שגרתית. בקרוב מאוד העבודה הזאת תיעשה על ידי רובוטים.

כשתהיה תחלופה גבוהה באנשים על ידי רובוטים, בחברה יגדל חוסר השוויון והמתח החברתי, שעלול להיות מסוכן יותר מאסון טבע או התחממות כדור הארץ. הטכנולוגיות מתפתחות במהירות גבוהה מדי, והכלכלה והחברה בהתפתחות שלהן לא מספיקות להשיג אותן.

אם הרווח מהטכנולוגיות החדשות היעילות יותר יעבור לרשות קבוצה קטנה של אנשים, והמודל העסקי והחברתי יישאר ללא שינוי, אז אנחנו נקבל מספר עצום של אנשים שהכלכלה והחברה לא צריכות אותם.

הערה: אם במקום בני אדם יבואו רובוטים, אז לא יצטרכו את בני האדם. אם לא תשתנה תפיסת העולם, משמעות החיים ומטרת הקיום, אז שוב תחזור האידיאולוגיה הנאצית של "אנשים מיותרים", וקריאה להשאיר בעולם רק עשירים ורובוטים. בעל הסולם מזהיר מפני האפשרות הזאת במאמר "כתבי הדור האחרון".

ידיעות קודמות בנושא:
הגיע הזמן לשנות את הסטריאוטיפים
האבטלה היא איום עולמי
איפה הפיתרון לבעיית האבטלה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest