דף הבית / אהבה / "רגע קסום" או אהבה נצחית?

"רגע קסום" או אהבה נצחית?

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 5

שאלה: כשישבנו במעגלים, התעוררה אצלנו שאלה בנושא אהבת חברים. ומכיוון שזה היה מעגל מעורב, אז מספר חברים אמרו שנושא אהבת החברים מאוד חשוב, אך הם אינם מבינים מה לעשות במעגל מעורב.

תשובתי: האם אתם חושבים שמשמעות המושג "אהבה" הוא מין? מה זה שייך לאהבה כלפי אישה או כלפי גבר? אין שום קשר!

בעולם שלנו הכול מעוות, והמושג "אהבה" אומר ניצול של בן הזוג כפי שאוהבים לאכול דג, כלומר, אנחנו משתמשים בו כדי לאכול אותו. לכן, כאשר אני אומר שאני אוהב אישה, זאת אומרת, אני מנצל אותה ונהנה ממנה כמו מדגים. האם לאהבה כזאת אתה מתכוון?

אהבה היא הרגשה שמתעוררת בהתכללות הדדית רוחנית, ובה מתגלה הרגשת הבורא. בנו אין הרגשה כזאת! הבורא הוא הכוח העליון שמתגלה בנו, הוא נקרא "אהבה".

בחיים הגשמיים המגע בין גבר לאישה הוא לא יותר מהורמונים, גנים והרגל. מה הקשר לאהבה? הרי אנחנו אנשים מבוגרים ומבינים את זה. כל מה שקורה בדרגות דומם, צומח וחי, הוא רק הרגל, במיוחד אם יש ילדים משותפים. זאת אינה אהבה!

לאורך כל ההיסטוריה של התפתחות האנושות, בני האדם מעולם לא היו מתחתנים מתוך אהבה. רק בזמננו הכול התעוות. בעבר אפילו לא דיברו על כך האם הוא אוהב אותה או היא אוהבת אותו. ההורים היו מוצאים בן זוג מתאים לילדיהם לפי מעמד חברתי, מנטליות, חינוך, והיו שולחים שדכנים. כך היו מתחתנים. וכך היה נהוג אצל כל העמים!

ובני מלוכה היו מתחתנים בכלל מתוך מניעים מדיניים. לא היה מדובר על שום משיכה גופנית. הזוגות היו נבחרים מאותו הכפר, אותו המקום, אותו המעגל. לכן, מה שאנחנו מכנים היום "אהבה" זה עיוות של המאה שלנו.

האהבה היא הרגשת הבורא! התכונה המיוחדת הזאת נוצרת כתוצאה מחיבור בין הנשמות שלנו, התכללות והשלמה הדדית, עזרה הדדית.

האהבה כלולה משלושה מרכיבים: אני, הנברא האגואיסטי שהפוך ממני (גבר או אישה) והבורא שמתגלה בינינו. נאמר, "ואהבת לרעך כמוך". זאת אהבה. ואם נאמר בתורה, לדוגמה, ש"יעקב אהב אותה", הכוונה היא לחיבור בין "זעיר אנפין" ו"מלכות".

לכן, יש להבדיל בין משיכה גופנית לאהבה אמיתית. אז הכול יהיה הרבה יותר פשוט.

מתוך כנס סוצ'י, שיעור מס' 5, 14.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לא הכול נאמר עדיין על אהבה
היכן למצוא שוויון זכויות?
ברוחניות כולם שווים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest