דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בידוד לטובת החברה

בידוד לטובת החברה

שאלה: מה זה אומר, "י"ג חלקי תיקון השיער" ביחס לאגו?

תשובתי: זוהי התגלות חיצונית של הרצונות שניתנים לתיקון. מתקנים אותם כמו את כל הרצונות הרגילים, אבל הם יוצאים החוצה.

כלומר, לפי עוררות שמתגלה על העור, בזה שנוגעת גם בשיער, בראש ובסנטר, מובן מה צריך לעשות עם האדם הזה ובאיזה אופן לבודד אותו מהחברה. כי עכשיו הוא לא יכול להיות מועיל לחברה, מפני שנמצא במצב חולני ומהווה מקור סרטני. על ידי הרצון האגואיסטי שלו הוא רק מדביק את החברה.

לבודד את האדם מהחברה, זה אומר, לא סתם להרחיק אותו פיזית, אלא לבודד את המגע עימו. הוא לא צריך להיות מקושר בשום אופן עם אף אחד אחר בחברה הזאת עד שיתקן את עצמו בנפרד. בדרך כלל הזמן עושה את זה, כאשר הוא נשאר לבד עם הבורא.

ובעיות כאלה מופיעות בדרגות הגבוהות ביותר ומתקנות את האדם, כמו במקרה של משה: הוא החביא את היד בפנים, הוציא אותה, והיה עליה צרעת, החביא עוד פעם, הוציא והייתה נקייה. זהו גילוי של נגעים אגואיסטיים עמוקים מאוד.

שאלה: נניח, שבקבוצה ישנם אנשים שנמצאים בירידה, ישנים בשיעורים, לא רוצים להשתתף באירועים. הזמן שלהם עדיין לא הגיע, אסור לגעת בהם.

אבל ישנם אנשים שמזיקים, מתחילים להעביר את הפילוסופיה שלהם. את האנשים האלה צריך להשעות לזמן מה, ויכול להיות אפילו לתמיד. האם זהו מצב של צרעת שמתחילה לכרסם את כולם ויכולה למוטט אפילו את כל הקבוצה?

תשובתי: ודאי, כי "נגוע בצרעת" הוא אדם חזק מאוד, מתקדם מאוד, אבל ברגע נתון הוא מגלה בתוך האגו שלו כאלה בעיות, שצריך איך שהוא לכבוש את עצמו כדי לא להשפיע על הקבוצה.

הוא עושה את זה בעצמו, מאחר ונמצא בדרגת "כוהן" ויכול לבודד את עצמו, אבל לרפא, לא. מה גם, שהוא לא מבודד את עצמו פיזית, אלא בזה שכל הזמן עובד על עצמו כדי לא להשפיע על הקבוצה. זה נקרא, "הוצאתו מחוץ למחנה", כאשר הוא נזהר לא להשפיע לרעה על הקבוצה ובזה הוא בהדרגה מרפא את עצמו מהצרעת.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 20.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תהליך של בירור עצמי
לפתוח את תיבת הפנדורה
תיקון של הדרגה האחרונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest