דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / קשר הדדי בין שני עולמות

קשר הדדי בין שני עולמות

שאלה: מהו הקשר ההדדי בין שני העולמות: הרוחני והפיזי? האם אפשר להשפיע מהעולם הגשמי על העולם הרוחני ולהיפך?

תשובתי: העולם נתפס על ידִי ברצונות האגואיסטיים שלי, איפה שאני סופג לתוכי התרשמויות ומידע דרך חמשת החושים שלי: ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש. כל מה שאני מרגיש בעולם הגשמי, כשאני סופג מקסימום של דברים נעימים ודוחה מקסימום של דברים לא נעימים, עובר דרך המסננים האגואיסטיים שלי ואני ממיין אותם. אני רוצה לראות רק דברים טובים, לכן אני מרחיק את כל הרע, עד כדי כך שאני יכול לא לזהות הרבה ממה שמתרחש, כי אני פשוט לא רוצה לראות את זה.

ואילו העולם העליון בנוי לפי עיקרון אחר, כשאני לא מושך אליי את מה שטוב לאגו שלי, אלא פועל באופן הדדי לכיוון ההפוך: אוהב את האחרים ולא את עצמי, יוצא מחוץ לעצמי ליחס טוב כלפי אחרים. ואז אני מתחיל לראות מסביבי תמונה אחרת לחלוטין, עולם אחר לגמרי! הוא נקרא עליון, מפני שהוא למעלה מהאגו שלי, למעלה מהקיום הנוכחי שלי. הקשר בין שני העולמות הוא פשוט מאוד: אם אני מתייחס להכול בצורה אגואיסטית, אז אני מרגיש את העולם הגשמי, ואם אני מתייחס באופן אלטרואיסטי, אז אני מרגיש את העולם העליון. הקשר הזה קיים בתוכי, אני קושר את שני העולמות, הכול מתרחש רק ביחס אליי. חכמת הקבלה מדברת רק על התפיסה הסובייקטיבית של האדם.

שאלה: האם אדם שיוצא לעולם הרוחני, אינו מתנתק מהעולם הזה?

תשובתי: לא. נשארות בו ההרגשות האגואיסטיות, הבהמיות, הרגילות שלו, ועם כל הדחפים האנושיים שלו, הוא נע מעצמו לחיבור עם אחרים כדי להשפיע להם לפי הכלל של "ואהבת לרעך כמוך". ובכוונה הזאת, ביציאה מעצמו, הוא מגלה לעצמו עולם הפוך. 

שאלה: האם זה לא ייראה לאדם יותר מידי פשוט? הרי כל אחד יכול לומר: "אני אוהב את האחר".

תשובתי: לומר זה הכי פשוט. שינסה לראות את העולם העליון ויבין שסתם כך זה בלתי אפשרי לעשות, אלא רק לפי מערכת שיעורים מסוימת, בקבוצה מסוימת, עם תמיכה ברורה, לפי ספרים מסוימים ושיטה מיוחדת. חוץ מזה, הדבר הזה לוקח כמות מסוימת של שנים. לכן, מי שאומר: "מה איתך?! אני אוהב את כולם!", טועה בגדול. זוהי טעות אנושית.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest