דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קרן אור מבעד לעננים

קרן אור מבעד לעננים

אם אעקוב בקפדנות אחרי האיתותים שהבורא שולח לי בחיים שלי, אני אוכל לשים לב מתי הוא יביא אותי לגורל הטוב ויאמר: "את זה קח לך, בני!". והתפקיד שלי יהיה כמובן, להיאחז בהזדמנות הזאת ולממש אותה.

אבל איך אני יכול לראות את כל זה, איך אני יכול למצוא את הגורל שלי ואת הבורא שמכוון אותי? איך אני יכול להבין שדווקא את זה אני צריך לבצע בכל החיים שלי, ושזה החלק הקטן שלי שחסר בכל הפאזל הכללי? כל התמונה כבר גמורה, חוץ מהחלק הקטן הזה, אבל איך אני יכול להבחין בו והיכן אני יכול למצוא אותו?

מסתבר, שאני לא צריך לחפש את המקום של הבחירה החופשית שלי. הבורא יביא אותי לשָם, ממש עד לאותו המקום שבו אני צריך לבצע את הפעולה שלי. הבורא מכוון אותנו בדרך פשוטה וטבעית, על ידי זה שהוא נותן לנו להרגיש בתוך החיים הקשים, המלאים בייסורים, בבעיות, במחלות וכישלונות, איזשהו כיוון, שמביא לנו הרגשה של שלווה ורוגע. ומאחר ואנחנו מהווים רצון לקבל פשוט, אז אנחנו באופן אינסטינקטיבי בורחים מהרע ומשתוקקים לשלווה.

הבורא מראה לי את הכיוון: מרע לטוב. אבל אני צריך לתת את היגיעה מצידי, כי הרי ההתקדמות בדרך הזאת אפשרית רק בתנאי שיש לי את הסיסמה שלי, את הכוונה שלמענה אני עושה את כל זה. או שאני סתם רוצה לברוח מהרע ולהגיע לטוב, בהתאם לרצון לקבל הטבעי שלי. או שאני מתקדם מעל לרצון שלי, במישור של הכוונה, ועושה את זה על מנת לגרום נחת רוח לבורא.

כלומר אני צריך להתנתק מהרצון לקבל שלי, להתעלות מעליו, לבצע עליו צמצום, ולמרות כל מה שנשאר בו, להתכוון שההתקדמות שלי תגרום לו לשמחה, ולא לעצמי. זאת כל הבחירה החופשית שלי.

אני כל הזמן עובד עם הרצון שלי, והוא מקדם אותי ומראה לי את הדרך: מהייסורים אל התענוגים שמאירים לי מלפנים, כמו דרך סדקים בקיר, כמו קרן אור מבעד לעננים. אבל אני אוכל להתקדם לעבר קרן האור הזאת רק אם אשנה את סיבת ההתקדמות שלי, ואעשה את זה לא למען עצמי, על אף שזה נעים וטוב, אלא לתועלת הבורא.

הוא קורא לי, כדי שיהיה לי טוב, אבל אני הולך כדי לעשות לו טוב.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 20.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האי הלבן שעל המפה
הכינור האחרון בתזמורת
נקודת ההתעלות מעל עצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest