דף הבית / כלכלה / כסף / קריסת החלום האמריקאי

קריסת החלום האמריקאי

ידיעה: פעם בארה"ב, היה מעמד הביניים הגדול והפורח ביותר בהיסטוריה העולמית. כמעט לכל אחד היה בית טוב, כמה מכוניות טובות ואפשרות לספק חיים נוחים למשפחה. אמנם רוב הרווחה הזו נלקחה באשראי, אבל לפחות אז לאנשים הייתה אפשרות לשלם את החובות הללו בזמן.

לרוע המזל, אותם הימים הם נחלת העבר. באמריקה הנוכחית המחירים, בניגוד להכנסות, גדלים בקצב מעורר תדהמה, אין מספיק מקומות עבודה, ורוב מקומות העבודה שנוצרים הם בשכר נמוך.

בניסיון נואש "לגמור את החודש", מיליוני משפחות אמריקאיות שוקעות יותר ויותר בחובות, ומיליוני משפחות אחרות נאלצות לפנות לשלטונות כדי לקבל עזרה.

לרוע המזל, הפוליטיקאים כיום לא עושים כלום, בו בזמן שמקומות העבודה עוברים מעבר לאוקיאנוס, האינפלציה אוכלת את יכולת הצריכה ומעמד הביניים ממשיך להתקצר.

התייחסותי: זוהי מגמה טבעית של החברה האגואיסטית. שום ניסיונות של הממשלות למנוע את הנפילה העתידית של רמת החיים, את הרגשת הרווחה, לא יביאו תוצאות. לפנינו גסיסה ארוכה של תקופה בת אלפי שנים של ההתפתחות האגואיסטית של האנושות ותחלופה כוחנית (על ידי ייסורים) או מרצון (הכרתית) להתפתחות אלטרואיסטית וחיבור כללי עד כדי הידמות לבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
הדור האחרון של "מעמד הביניים"
אמריקה היא כבר לא ארץ ההזדמנויות
החלום האמריקאי הריקני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest