דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קפיצים רכים להתקדמותה של האנושות

קפיצים רכים להתקדמותה של האנושות

הטבע אינו משתנה, אלא משתנה התפיסה שלנו של הטבע, דרגת הגילוי שלו. האדם משתנה, הופך להיות חכם יותר, מקבל כלים יותר עדינים ועוצמתיים למחקר, ולכן חוקר יותר ויותר לעומק את הטבע. הטבע עצמו אינו משתנה, אלא האדם הוא זה שמשתנה ומגלה בו תופעות חדשות, חוקים חדשים, תכונות, קשרים.

שום דבר אינו משתנה במציאות, כל השינויים מתרחשים רק ביחס אלינו. האדם בכלל לא עושה שום דבר בעצמו. או שמנהלים אותו באופן מוחלט מלמעלה, ללא שום השתתפות מצידו, או שמנהלים אותו עם השתתפותו. אבל על ידי ההשתתפות הזאת הוא יכול רק לזרז את ההתפתחות.

ובזה שאני מזרז את ההתפתחות האישית שלי, אני בזה משפיע על כל העולם, כיוון שאני מהווה חלק אינטגרלי של מערכת אינטגרלית גדולה. לכן כל החלקים האחרים שלה גם כן משתנים יחד איתי.

נניח, שעכשיו אני התקדמתי תוך חודש בכזאת צורה, כפי שהייתי צריך להתקדם במשך מאה שנים (בכזאת מהירות אנחנו נעים קדימה), אבל האם שאר העולם יכול יחד עם זה להישאר במקום? אנחנו מושכים אחרינו את כל העולם ומזרזים את ההתפתחות שלו. כמו כן כל התמונה משתנה: צורת החיים שלנו, צורת ההתקדמות. אנחנו נעים מהר, טוב, בקלות, ברכות, במקום להיטלטל עם חבטות קשות בתוך העגלה, שבזה אנו מקבלים מכות וחבורות, כאלה בעיות וייסורים, שרדפו אחרינו במשך כל הגלות.

הכול תלוי רק בנו! וזה אומר, שישראל (מי שמשתוקק ישר-אל) מזרז, מקדש את הזמנים. המצב של גמר התיקון נקבע באופן נוקשה, זהו חוק. אבל כל שאר המצבים, על אף שהם באים בהתאם לאותו החוק של ההתפתחות, האדם בעצמו קובע את המהירות ואת האופי שלהם, את הרגשתו אותם. אנחנו צריכים להאמין שכך זה בכל נקודה בדרך, יחד עם זה, שהכול נקבע על ידי הבורא וש"אין עוד מלבדו".

מתוך שיעור על ספר הזוהר. הקדמה, 16.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האם אנחנו מזרזים את הזמנים?
להגיע למטרה מהר ובקלות
העיקר לא למשוך את הזמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest