דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קנאה שמקדמת קדימה

קנאה שמקדמת קדימה

כנס גאורגיה. שיעור מס' 2

שאלה: אתה אומר שהקנאה עוזרת להתקדם. אני מטבעי אדם לא קנאי. ואני לא מבין בשביל מה צריך את הקנאה?

תשובתי: ואילו אני מאוד מקנא בכולם. אתמול כשאנשים שרו בזמן הסעודה, אני מאוד קינאתי למה אני לא יכול לשיר בצורה כזאת? או כאשר מישהו תופס מהר את החומר הנלמד, אני גם כן מקנא למה אני לא כזה? האם זו קנאה רעה?

תתאר לעצמך, שיש כאן אנשים שנראים לך הרבה יותר גבוהים ממך, זה טוב מאוד שהם כבר השיגו משהו. ואני עדיין לא? איך זה יכול להיות, הם כן ואני לא?!

אתה יכול לומר: "אז אתה רוצה שגם הם לא ישיגו"? לא, אני רוצה שהם יתקדמו עוד יותר, אבל שאני אתקדם יחד איתם. כלומר, זו קנאה טובה, היא מושכת אותי קדימה. אני לא רוצה להוריד אותם למטה, אני רוצה ללכת אחרים קדימה, זוהי נקודה מאוד חשובה.

בדרך כלל קנאה מסמלת, שאני רוצה שלאחֵר לא יהיה את מה שאני מקנא בו. ואילו אצלנו הקנאה היא אחרת, להיפך, שיהיה לי את אותו הדבר, מה שאני מקנא בו.

שאלה: אני אף פעם לא קינאתי. איך אני יכול לקנא בחבר, כאשר אני יודע שהבורא נתן לו את התכונה הזאת. נניח, שיש מחשב טוב ומחשב רע, שלא יכול להפוך להיות טוב, כך עשה אותו הבורא.

תשובתי: לא, בזה אתה מרגיע את עצמך, מפני שאתה עצלן. ועכשיו תשב ותצטער למה אתה עצלן.

שאלה: כן, אני עצלן. אני מבין שזו התכונה שלי ואין מה לעשות נגד זה. לכן אני אומר לבורא: "אנחנו כאלה, כפי שבראת אותנו. אז מה אתה רוצה מאיתנו?!".

תשובתי: קודם כל, כל השאלות שהאדם שואל הן חוקיות, נכונות, מפני שנובעות מאותו הרצון שקיים בו. כאן אין מה לעשות. אבל לא כל אחד, אלא כל הקבוצה צריכה לעורר את כולם, אחרת הם ימשיכו לישון. כאן חייבים לשחק.

למה אנחנו עורכים עכשיו כל מיני משחקים? מפני שאני צריך להראות לחברים שלי, עד כמה אני גבוה מהם, עד כמה יש בי משהו אחר: "מה, אתם לא ידעתם? ואני כבר יודע", וכולי. אנחנו צריכים להקניט זה את זה, לרמוז זה לזה על כך, שברוחניות יש משהו ענק, אחרת אנחנו לא נזוז מהמקום. הבורא יהיה נסתר עד שאנחנו לא נגלה אותו על ידי השתוות הצורה. לכן אין מה לעשות, צריך לקנא.

קנאה, זו תכונה חיונית מאוד. שום דבר לא נברא סתם. בשום פנים ואופן אסור לדכא שום דבר בתוכך. צריך לקנא.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בגאורגיה, 06.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קנאה זה לא פגם
קנאה מועילה, כשמרבה את החכמה
קנאה בחברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest