דף הבית / קנאה – הזדמנות להתפתחות 

קנאה – הזדמנות להתפתחות 

הערה: קנאה היא רצון לשלוט לחלוטין בזמן ובכל הכוחות הנפשיים והפיזיים של אדם אחר. היא אחד הרגשות החזקים, ההרסניים והכואבים ביותר. ישנם מספר סוגים של קנאה: ילדותית, מקצועית, לאומית, ספורטיבית, יצירתית. רופאים הוכיחו כי בסולם הסרס הגברי, בגידה פיזית של אישה וקנאה מצדו מסווגות כמכה הכי מוחצת בעוצמה, זה דומה לסטרס כתוצאה ממותו של אדם אהוב.

תגובה: חכמת הקבלה אומרת שקנאה נחוצה להתפתחותנו ומסבירה לנו כיצד אנו יכולים לשלוט בה. הדבר הטוב ביותר הוא, אם נדמיין את כל האנשים האחרים לא רק כשווים לנו, אלא גם זכאים לדעות ולמעשים, הפוכים מאיתנו. נניח שאתה ואני לא מסכימים זה עם זה. וחוסר ההסכמה שלנו, הניגודים, מאפשרים לנו לבנות סוג מיוחד של יחסים זה עם זה.

אנחנו לא מנסים להרוס אחד את השני, אלא מנסים ליצור סוג של מרחב משותף שבו אין אותך ואין אותי, אלא משהו באמצע. והמשהו האמצעי הזה, יהיה השלב הרוחני הבא בהתפתחות שלנו.

שאלה: אז, עד שאחד מאיתנו לא ירגיש את המצב האמצעי הזה, אז הקנאה תהיה באופן טבעי, כוח הרסני?

תשובה: כן, וכך היא תהפוך לחיובית.

הערה: ניתן להשוות את זה למרק שאנחנו מוסיפים לו מרכיבים שונים. אך כאשר הם מתבשלים יחד, מצד אחד מופיע טעם מיוחד כולל, ומצד שני, האינדיבידואליות של כל מרכיב לא הולכת לאיבוד. האם זה אותו דבר אצלנו?

תשובה: כן. להיפך, האינדיבידואליות צומחת. אני לא מוותר עליה, אלא פשוט אומר שהאדם האחר יכול להיות בעל דעה משל עצמו ואני בונה איתו את הקשר באמצע. אין כאן שום טריקים. זהו תהליך קוגניטיבי שבו האדם חוקר את עצמו ואת הטבע שלו ובונה קו אמצעי.

מתוך התוכנית טלוויזיה, כישורי תקשורת, 07.08.2020

—————–

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest