דף הבית / אקטואליה / קטטת דמים במרסיי

קטטת דמים במרסיי

שאלה: בגביע אופ"א במרסיי התחוללה קטטת דמים רצינית ובה תגרות ומכות. מה קורה עם האנושות? לאן התדרדרנו?

תשובתי: אנשים צריכים לשחרר את המתח הפנימי, לשחרר קיטור.
שאלה: האם בעבר לא היה להם צורך בכך?
תשובתי: בעבר, האגו שנמצא ביסוד הטבע שלנו לא היה כל כך גדול, נורא, מרושע. במצב הנוכחי אין מה לעשות, אנשים צריכים בדרך כלשהי להרפות את עצמם, להיפטר מצבירת מתח גדול מאוד. למרבה הצער, אימונים במועדוני ספורט לא עוזרים לכך, אלא שבהם אנשים רק מנפחים את עצמם לצורך מעשים אלימים כגון אלו. גם סוגי נופש פסיביים כמו דיג וציד לא עוזרים, מה גם שאלו לא אירועים המוניים ולא ניתן להפכם לנחלת מיליונים. כדורגל לעומת זאת זה כבר עניין אחר.
ביוון העתיקה, בזמן תחרויות ספורטיביות הופסקו מלחמות! ספורט היה דומה במשהו לדת. לא ניתן היה לשחד ספורטאים, לא היו להם בעיות של צריכת סמים, לא היו בדיקות כי לא היה להם רצון לרמות מישהו. הם כובדו בגלל כישוריהם והישגיהם… זה היה ספורט מכובד, ואילו היום הספורט ״מלוכלך״. כל מדינה שואפת לנצח בכל האמצעים, העיקר להניף את הדגל שלה.
אני סבור שיש להוציא מהספורט את השייכות המדינית, ולאסור על קנייה ומכירה של שחקנים. איזה מנהג זה?! יוצא, שאם היה לי מיליארד דולר, הייתי מרכיב קבוצה שתהפוך להיות אלופת העולם בכדורגל. האם זה ספורט?! זהו מאבק בין המדינות על השם והיוקרה שלהן! ואיזו מן יוקרה זאת אם שחקנים מאפריקה מייצגים נניח את נורבגיה?! הבעיה היא שהספורט הפך למאבק פוליטי. אני לא רואה בכך דבר פרט לגדילה של האגו, ועוד באופן שלא ניתן להתגאות בו במיוחד, לא חכם, לא מוסכם על האנושות, לא מוצב בצורה נכונה במסגרות, לא נותן כל תענוג, לא מניב תוצאה טובה. הייתי הופך זאת פשוט ל״מלחמה משעשעת״, מעמיד מצד אחד אלף בני אדם ומצד שני אלף בני אדם, "קיר מול קיר", שיצאו לשדה פתוח שבו אין מקלות, ויתחרו למי יש יותר כוח, תחת השגחת המשטרה, עם מצלמות מסביב בשידור ישיר, ושכל העולם יראה כיצד בני אדם מכים זה את זה.
שאלה: האם זה חסר טעם לעסוק בחינוכם מחדש?
תשובתי: זה יהיה החינוך מחדש שלהם. הם היו משחררים קיטור וזה הכול. אחר כך היו נותנים לכל אחד פרס, ליטר בירה, וכולם ירגישו שלווים ורגועים. הם היו יושבים מרוצים, כל אחד עם פנס בעין ועם בירה! ואילו במקרה במרסיי המצלמה מצלמת, כל העולם רואה ושמח, לאן התדרדרנו במאה ה– 21?!
מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 19.6.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest