דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קורבנות שמקרבים אותנו לבורא

קורבנות שמקרבים אותנו לבורא

כל סדר הקורבנות שמתואר בתורה, בעצם מתממש באדם אחד, בעולם הפנימי שלו. הכנת הקורבנות והקרבת הקורבנות, וכמו כן עבודת הכוהנים, הכול תלוי באדם, בדרגה הרוחנית שבה הוא נמצא בכוונות שלו.

שאלה: מה בדיוק האדם עושה כאשר הוא מקריב קורבן לבורא?

תשובתי: הוא לוקח את הרצון האגואיסטי שלו ו"חותך" אותו, ממית אותו. כמו שכתוב: "הרוצה לחיות, ימית את עצמו". ואחר כך האדם מקים אותו לחיים ב"על מנת להשפיע". זה נקרא "עבודת הקורבנות".

כי "קורבן" מסמל "קירוּב" עם הבורא. האדם עד כדי כך מתקרב לבורא, שמסוגל אפילו לאכול ב"על מנת להשפיע". באמצעות הקורבן שלו הוא עולה מדָרגת "ישראל" (כוונה שמכוונת "ישר- אל") לדרגת "לוי" ולדרגת "כהן". שם הוא מקריב את הקורבן ומקבל את הרצון לקבל שלו עם הכוונה על מנת להשפיע, כלומר מתקן את הרצון לקבל שלו ל"על מנת להשפיע". הוא "אוכל בשר" ו"שותה יין", ובזה "מקריב את עצמו" לבורא, כלומר, מקרב את עצמו לבורא.

הפעולות האלה מתוארות כשחיטה של חיות והכנת הבשר שלהן. בזמן שהכוהנים עושים את זה, הלויים "שרים". אבל בעצם זו עבודה של כל אדם בשלושת המדרגות האלה: "ישראל", "כהן", "לוי". כשהאדם עולה הוא מתקן את האגו שלו, את ה"בהמה" שלו, בכך ששוחט ומכין אותה לזה, כדי לממש ברצון לקבל הזה את המצב של "לקבל על מנת להשפיע".

עד כמה הציור הזה שונה מהתיאור הגשמי… וכך זה בכל המצוות.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 23.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ברית נצחית עם התחדשות תמידית
הקרבת קורבנות היא התקרבות אל הבורא
עבודת הקורבנות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest