דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קוץ בבריאה או ילד אהוב?

קוץ בבריאה או ילד אהוב?

laitman_42_70.jpg

בעל הסולם, מאמר "פתיחה כוללת לספר פנים מאירות ומסבירות": "דכמו שדברים גשמיים נבדלין זמ"ז ע"י גרזן ומקבת, כן הרוחניים נבדלין זה מזה בשינוי הצורה שיש ביניהם, ובהגדיל השינוי צורה. עד להפכיות. מהקצה אל הקצה, נעשה ביניהם פירוד גמור".

אך מצד הבורא, שברא רצון לקבל, אין שום ניגודיות בין הרצון הזה והרצון להשפיע. זה כמו עובר שמקבל מאימא, אין ביניהם הפרדה. הם קשורים בקשר בל ינותק ונהנים זה מזה. אנחנו רואים בטבע, כיצד גוף זר, המורכב מבשׂר זר, מקבל הזדמנות לגדול בתוך גופה של אימא ואינו נתפס על ידה כזר! איך בכלל אפשרית תופעה כזאת, כמו עוּבָר ברחם אימו, אם כשנכנס לתוכנו קוץ קטנטן הגוף מיד מתחיל לדחות את החפץ הזר? מיד מסביבו מתפתחת מוגלה והגוף מנסה לדחות אותו ולהפריד.

ידוע, עד כמה קשה בזמן השתלת איברים להתגבר על המחסום הזה של אי התאמה ושל דחיית גוף זר. וכאן להיפך, בתוך גוף אחד גדל גוף אחר, והגוף הגדול כל הזמן דואג לקטן ועושה הכול רק לטובתו. דוגמה זאת היא כשהרצון לקבל (העוּבר) והרצון להשפיע (האימא), אינם מנוגדים זה לזה. ואותו הדבר יוצא גם ביחס לבורא, שברא את הרצון לקבל, הרצון הזה אינו מנוגד להשפעה, אינו מתנגד לו.

אך אם קיימת מטרה להביא את הרצון לקבל הזה לצורת ההשפעה, אז הם אחר כך הופכים למנוגדים זה לזה בהתאם לכוונות שלהם.

במצב ההתחלתי קיים רצון להשפיע ולקבל, בורא ונברא, אך אין ביניהם שום ניגודים, והם מחוברים יחד. אחר כך הנברא מתפתח ורוכש כוונה אגואיסטית, ועכשיו בהתאם לכוונות שלהם הם הופכים להפוכים ומנוגדים: כוונה על מנת להשפיע מנוגדת והפוכה לכוונה למען עצמי מההתחלה ועד הסוף, מאפס ועד אין סוף.

ואת כל הכוונה האגואיסטית הזאת אנחנו צריכים לתקן, ולא את הרצון! הרצון נשאר בנו, אנחנו נשארים לתמיד עם הרצון לקבל. אך הכוונה צריכה להיות "על מנת להשפיע".  ואנחנו בדרך כלל מבלבלים את זה וחושבים שאנחנו צריכים להיאבק עם הרצונות שלנו. אלה הן הדתות והשיטות הרוחניות ששואפות להשמיד את הרצון או להקטין אותו. ואילו חכמת הקבלה אומרת להיפך: "גדֵל את הרצון שלך ויחד איתו את הכוונה על מנת להשפיע!", ואז אתה תוכל להשפיע יותר על ידי הפעולות שלך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה כוללת", 24.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כוח האידיאל הגבוה של ההשפעה
הכוונה היא התוכנית השלֵמה
הלבושים הזכים של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest