דף הבית / חינוך, ילדים / קונפורמיות – זה בכלל לא רע

קונפורמיות – זה בכלל לא רע

laitman_2010-05_ny_930cb3b636_b.jpg

שאלה: בפסיכולוגיה המטריאליסטית ישנו מושג "קונפורמיות", כשאדם אחד נכנע לדעת הרוב. מתוך נקודת מבטם של הפסיכולוגים, הקונפורמיות – זה רע, ונון-קונפורמיות זה טוב. האם יתכן שמתוך נקודת מבט אינטגרלית, קונפורמיות – זה טוב מאוד?

תשובתי: ראשית, כניעתו של אדם לחברה, לסביבה – זהו חוק טבע. כלומר, אין שום מסרים: אין אמת ושקר אין טוב ורע, שום דבר – יש רק מסר מהסביבה ואני נכנע למסר הזה, אני מתחנך בתוכו. מה שהסביבה אומרת, אני מקבל או כטוב או כרע, כנכון או לא נכון.

אנחנו יכולים להשתכנע שמלוח – זה מתוק, בלי שום בעיות! אם הסביבה תגיד על המלח שהוא מתוק, אני בסופו של דבר אתחיל לאכול סוכריות מלוחות. זה כל כך משנה את הערכים הפיזיים הפנימיים שלנו, שאדם משתנה לחלוטין.

אנחנו לא יכולים לומר אם זה טוב או רע. אנחנו מציינים עובדה. האם אני יכול להתלונן בקשר לכוח המשיכה או על ערכים פיזיים אחרים. זה מה שיש. עניין אחר הוא, כיצד אנחנו מנצלים את זה. ולומר על כך שזה רע ולכן יש לשנות, לעוות את האדם – זה באמת רע. המטרה שלנו היא לנצל נכון את חוקי הטבע כדי להידמות לו, להגיע להשתוות הצורה ולהרמוניה עימו.

הערה: מסתבר שהחוק החברתי – פסיכולוגי כמו "קונפורמיות" – זהו יתרון גדול שעוזר לנו להתחבר…

תשובתי: אנחנו יכולים לשנות את האדם דווקא בזכות הסביבה! כלי התקשורת, החברה, החינוך – הם הסביבה. אנחנו משפיעים על האדם מבחוץ מתוך בחירה, כדי לשנותו! זהו אמצעי ההשפעה היחיד שלנו עליו!

מתוך שיחה מס' 8 על החינוך האינטגרלי, 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ההשפעה המדהימה של הסביבה
נעים לעשות טוב!
ניסוי עדין

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest