דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / קומדיה טובה או סרט אימה?

קומדיה טובה או סרט אימה?

laitman_2008-12-07_6456.jpg

שאלה: מפחיד אותי לשמוע שאין באפשרותנו לשנות דבר, ושרק האור העליון יכול לעשות זאת. אז על מי אני יכול לסמוך אם לא על עצמי?

תשובתי: כבר חיית בעולם הזה ואתה יודע שאין זה פשוט לעצב אותו כמו שאנחנו רוצים. החיים זורמים לפי החוקים שלהם ואינם מקשיבים לנו. ישנו כוח שמנהל את החיים שלנו ומעביר אותנו משלב לשלב. אם היינו יכולים לפרושׂ את החיים האלה, כמו סרט צילום, ולהביט בהם מתחילתם ועד סופם (אדם רגיל אינו יכול לעשות זאת), ישנם בני אדם שניחנים ביכולות מיוחדות ורואים את הסרט הזה.

בעיקרון, זה אפשרי! כאילו שאתה הולך לראות היום סרט שאותו כבר ראיתי אתמול. עבורך הסרט הזה עדיין לא החל, ועבורי הוא כבר הסתיים ואני יודע עליו הכול. אם היינו רואים את רצועת הסרט הזו, היינו מבינים שכל ההתפתחות שלנו הייתה קבועה מראש לחלוטין. המדענים, הפיזיקאים והגנטיקאים כבר כותבים על זה היום, הם מביאים הוכחות מדעיות לכך שהאדם פועל כמו מכונה.

heb_o_rav_rb-shamati-038-irat-ashem_2010-07-02_lesson_bb_pic30.jpg

כל החיים שלי הם סדר של תמונות בסרט צילום, ואני עובר בהם מתמונה לתמונה. אינני מסוגל לשנות זאת! לכן ישנם אנשים שיכולים לנבא את העתיד. הם אינם משקרים, הם פשוט רואים מה קורה קדימה בסרט הזה. ואצל בעלי חיים היכולת הזאת מפותחת יותר מאשר אצל בני האדם, כי אנחנו פגמנו בחושים שלנו על ידי ההתפתחות הטכנולוגית שלנו.

אני נמצא עכשיו באיזשהו מצב בסרט הצילום של החיים: מאחורי – העבר, מלפני – העתיד. השאלה היא רק כיצד אני יכול להשפיע על ההתפתחות שלי? במה הבחירה החופשית שלי, כדי שאני באמת אוכל לשנות משהו? רק זה מעניין אותי, הרי מה שאינני יכול לשנות, עדיף לי בכלל לא לדעת עליו מראש. תנו לי רק לדעת, מה תלוי בי!

המקובלים אומרים, שבי תלוי רק דבר אחד: אני יכול למשוך את האור העליון שנקרא האור המקיף והמחזיר למוטב. אני אעבור דרך כל הסרט הזה בכל מקרה, אינני יכול לברוח מזה. ההתחלה והסוף של הסרט כבר נקבעו, ואין אפשרות לשנות דבר בתהליך הזה. אך אני יכול לעבור דרך הסרט הזה בצורה טובה ונעימה.

אם אני נמצא איפשהו באמצע הסרט, אני כבר רואה את המטרה הסופית ומבין שהיא טובה, אני כבר חש מראש את הטוב הזה. זה כבר כעת מחמם אותי ונותן לי מילוי, אולי אפילו יותר מאשר מה שאני אקבל אחר כך, הרי זה אינו מוגבל בשום דבר! התענוג המצופה תמיד נראה גדול יותר מאשר היישׂום שלו. יוצא שאני יכול כבר עכשיו למשוך לתוך חיי את כל הטוב הזה ולנוע בקרני האור!

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 02.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
מציאות שקופה
סדרה ושמה "חיי"
תיאטרון ושמו "חיים"

2 comments

  1. תלמידה מתמידה

    האם גם בעולם הרוחני הצפיה למשל לשלב הבא מענינת ומענגת יותר מאשר ההשגה שלו?

  2. אם בסרט הזה הכל קבוע מראש

    ואנחנו באים רק כדי לזרז את הזמנים

    הלא כל הייסורים שיעברו עלינו

    יעברו עלינו גם אם נזרז את הזמנים וגם אם לא.

    לא ?

    בהערצה עצומה

    מיכל .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest