דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קולט גלים בטווח מעבר לגבול

קולט גלים בטווח מעבר לגבול

שאלה: האם חכמת הקבלה יכולה להיות פתוחה לציבור אם רוב האנשים תופסים את פיתוח החוש הנוסף כמיסטיקה?

תשובה: האנשים רגילים לכך, שכל מה שנמצא מעבר לחיים האלה שייך למיסטיקה, לכוחות המנוגדים לטבע. אך במקרה הזה, הדבר אינו כך. חכמת הקבלה מאורגנת בצורה מאוד פשוטה, והשיטה הזאת נובעת עוד מאברהם.

התלמידים מתאספים ליד המורה והוא מארגן מהם קבוצה. הם מתחילים לעבוד בה כמו במעבדה ויוצרים תנאים שבהם ניתן לגלות את הכוח העליון. אחרי שהם מגלים את הכוח העליון הזה בקשר ביניהם, הם מתחילים לחקור אותו, להתפתח בזכותו ולפתח אותו.

כלומר, הם פועלים משני הכיוונים. יש בהם רצון לקבל והם גם מגלים את הרצון להשפיע. באופן כזה הם יכולים להשפיע על כוח ההשפעה הזה, יכולים למשוך אותו, לטפח, לחקור כיצד הוא משפיע עליהם. הם מתחילים בעבודה הדדית, מעשית, עם הכוח העליון, עם הבורא, כמו עם כל כוח אחר שגלוי לנו בטבע.

השאלה היא רק איך כמה שיותר מהר לבנות כזאת מעבדה שבה נגלה את הכוח העליון, נחקור, נלמד אותו ונוכל לבצע איתו עבודה הדדית כמו שותפים. אנחנו נשפיע עליו והוא עלינו, כלומר, על כל הקבוצה. כי אדם אחד אינו מסוגל ליצור מעצמו את תכונת ההשפעה.

רק בקשר הדדי בתוך הקבוצה, למשל, בין עשרה אנשים, אנחנו יכולים ליצור את כוח ההשפעה ההדדית שיהיה דומה לכוח העליון הנסתר. ואז הכוח העליון הזה יתגלה לנו לפי חוק השתוות הצורה.

כך אנחנו קולטים את גלי הרדיו אם מכוונים אותם בפנים לפי הגל הדרוש. אז לפי חוק השתוות הצורה בעזרת הגל הפנימי אנחנו קולטים את הגל החיצוני. לפי אותו העיקרון אנחנו מגלים את הכוח העליון בקבוצה ובונים בינינו במקצת את תכונת ההשפעה, במידת היכולת שלנו.

ופתאום, אנחנו כאילו תופסים את הגל החיצון בתוך תכונת ההשפעה שיצרנו בינינו, אנחנו מרגישים מעין שיח, גירוי עליון חיצוני. זה אומר שתפסנו אותו! כך אנחנו קולטים את הבורא.

זוהי הרגשה מאוד מציאותית. אם נארגן את הקבוצה בצורה כזאת, אז בהחלט נגלה את הבורא, אין כאן שום מיסטיקה. פועלים כאן בדיוק אותם החוקים כמו בפיזיקה.

הרב"ש כותב במאמרו "ממעשיך הכרנוך": "מלא כל הארץ כבודו , לית אתר פנוי מיניה". הכוח העליון ממלא את כל הבריאה, את כל הרצון לקבל שנוצר ומנוהל על ידיו. "וזה שלא מרגישים הוא מטעם שחסר לנו כלי הרגשה, כמו שאנו רואים, שמכונת הרדיו, שקולט כל הקולות שישנם בעולם, כי מכונת הקליטה לא עושה את הקולות, אלא שהקולות ישנם במציאות העולם ומטרם שהיה לנו מכונת הקליטה, לא היינו מרגישים את הקולות, אף על פי שהיה במציאות.

כמו כן יכולים להבין ש"לית אתר פנוי מיניה", אלא למכונת הקליטה אנו צריכים. ומכונת הקליטה נקרא בחינת דביקות והשתוות הצורה, שהוא רצון להשפיע. וכשיש לנו מכונה הזו אזי תכף נרגיש, שלית אתר פנוי מיניה, אלא "מלא כל הארץ כבודו".

אנחנו נמצאים בקבוצה כמו מדענים במעבדה שחייבים רק להפיק ביניהם את כוח ההשפעה ההדדית על מנת להפוך למכונת קליטה. ואז, בתוך המכונה נגלה את הגל הרוחני, את הבורא.

הוא מתגלה רק בקשר בינינו. וכל ההכנה המוקדמת, ההתפתחות שלנו, דרך הדרגות דומם, צומח וחי עד הדרגה האנושית, כל זה היה נחוץ כדי לגבש בנו את הרצון למצוא את הגל הזה.

לכן אנחנו מוכרחים לחפש כיצד עלינו להתחבר נכון על פי המלצות המקובלים. כל זה מאוד רחוק ממיסטיקה. רק אדם חסר ידע יכול להשוות את חכמת הקבלה למיסטיקה, מפני שלפי ההגדרה, חכמת הקבלה היא גילוי הבורא לנבראיו דווקא בעולם הזה.

מתוך שיעור על המאמר "תורת הקבלה ומהותה", 12.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest