דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / קוד של מידע רוחני

קוד של מידע רוחני

"ויאמר ה' אל משה פקד כל בכר זכר לבני ישראל מבן חדש ומעלה ושא את מספר שמתם: ולקחת את הלוים לי אני ה' תחת כל בכר בבני ישראל ואת בהמת הלוים תחת כל בכור בבהמת בני ישראל: ויפקד משה כאשר צוה ה' אתו את כל בכור בבני ישראל" (במדבר, ג', מ'-מ"ב).

שאלה: מה מסמלים החישובים הללו?

תשובתי: כשמרכיבים איזו סכמה שמורכבת ככלל משתי תכונות מנוגדות, ויוצרים כל מיני שילובים שונים שלהן, אנחנו צריכים להגדיר באופן מדויק את התכונה של כל מפרק בין שני הניגודים. יש אור וחושך, רצון להשפיע, לאהוב ורצון לקבל, לשנוא, ואנחנו צריכים ליצור מהם כל מיני שילובים שונים. מזה מורכב כל מה שקיים.

מספרים זה ביטוי מדויק של דרגה רוחנית: מצבים ותכונות שאותם לא ניתן להעביר בשום צורה אחרת. במה אפשר לבטא תכונות רוחניות? יוצא שאפשר לעשות זאת רק בצורה מספרית. מספרים מבטאים דרגה של תכונת השפעה (תכונת מסך) ביחס לתכונת קבלה. כאן נכללת דרגה לפי גובה ולפי ג' קווים. יוצא, שמספר, כמו כל קוד אחר, נושא בתוכו מידע מסוים, במקרה הנתון, קואורדינטות של המחנה הכללי: מאיזה קו הוא, מאיזה שבט, כלומר לפי גובה ולפי רוחב. חוץ מזה, בקוד טמון מידע על כמות החלקים המרכיבים (נשמות פרטיות), כל התכונות שלהם והחיבור ביניהם. אבל לאף אחד מהחלקים האלה אין תכונה אישית משלו, כי כל תכונה מבוטאת דרך צימוד עם האחרים, מפני שהכול הולך להשפעה.

לכן אנחנו לא יכולים לדבר על אדם בפני עצמו. בעולם שלנו אנחנו נותנים לו איפיון מילולי, ואילו בעולם הרוחני מדובר רק על השפעה, שנותנת טוב, שמכוון להשפעה. כלפי זה מחושבת העוצמה. בסופו של דבר אנחנו מקבלים קוד מספרי והאדם, שנמצא בהשגה רוחנית, מבין, מה זה. בעיקרון, כל התורה כתובה דרך קודים מספריים רגשיים, כוחניים שונים. איך אפשר עוד להביע את מה שאנחנו לא יכולים לתאר במילים של העולם שלנו? לכן שפת הקבלה, זו שפה של כוחות וכל מיני וקטורים. ודאי, לא כולם מבינים את זה, לא כולם יכולים לראות מאחורי זה את התמונה האמיתית של העולם, מאחר ואנחנו מעבירים אותם בדרך של דימויים, תמונות ולא על ידי וקטורים.

למשל, אם המחשב כושל, אז על המסך במקום תמונה של שדה, יער ושמיים יופיעו כל מיני חרטומים. אבל איך אפשר לראות את התמונה עצמה, אתה הרי לא תופס את החרטומים? אבל אם אתה תכוון את עצמך בצורה נכונה לתפיסה שלהם, לא תצטרך את התמונה עצמה. תרגיש במקומה שדה, יער, שמיים. אותו הדבר גם עם המספרים. בזה מסתכמת היצירה של התכונות החדשות, של ההרגשות החדשות. אנחנו צריכים לכוון את עצמנו לתפיסה של וקטורים רוחניים: השפעה – קבלה, אהבה – שנאה, אבל בדרגה כזאת שאין לנו בינתיים היום גישה אליה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 31.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest