דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / קבלת החלטות לפי מכאניקה קוונטית = חכמת הקבלה

קבלת החלטות לפי מכאניקה קוונטית = חכמת הקבלה

דעה: פסיכולוגים הציעו להסביר החלטות אי רציונליות של האדם בעזרת מכאניקה קוונטית. האדם, מונחה על ידי "הגיון קוונטי" כאשר הוא לא יודע איזו החלטה לקבל או איזו בחירה לעשות. ברגע זה כל האפשרויות קיימות בתודעה, ויש להן סיכויים שונים להתממש, אבל לאחר שהבחירה נעשתה, כל האופציות נעלמות מהתודעה.

דווקא עיקרון הסופרפוזיציה (תיאור מצב פיזיקלי כסכום של מצבים אחרים) במכאניקה קוונטית מאפשר לתאר את חוסר הוודאות של המציאות. הדימויים שלנו לא עוברים ממצב אחד לאחר. להפך,  אנחנו חווים הרגשה של אי וודאות, ביחס לכל המצבים בו זמנית. בדרך כלל משתמשים בתורת הקוונטים לצורך תיאור של אובייקטים במיקרו עולם (חלקיקים אלמנטריים), ולא לצורך תיאור של התנהגות האדם. עם זאת, מודלים הסתברותיים נשענים על הפיזיקה של ניוטון ואינם מיועדים להסברים של ספקות ואי וודאויות, אבל דווקא התכונות הללו מאפיינות את העבודה של המוח האנושי.

תגובתי: אנחנו לא מקבלים החלטות וההחלטה היחידה שלנו היא האם להתכלל באיחוד, תוך שימוש בכוח של סביבה נכונה שאותה אנחנו יכולים לבנות בעצמנו. רק באופן כזה אנחנו קובעים את כל ההחלטות האחרות שלנו, שהם נגזרת מוחלטת מההחלטה החופשית היחידה הזאת. ראה מאמר  "החרות" של בעל הסולם. כלומר, העיקרון של סופרפוזיציה מדבר על כך שאנחנו קובעים את הפעולות שלנו במידת ההידמות שלהן (ההתאמה) לעיקרון העליון המוחלט, של תכונת השפעה, קשר, אהבה.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest