דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבלה ללא שום מיסטיקה

קבלה ללא שום מיסטיקה

27.jpg

שאלה: מהיכן המורים הראשונים בחכמת הקבלה קיבלו את הידע הזה? מה מקורו? בעם חושבים שחכמת הקבלה זה משהו שקרוב למאגיה, ומיתוסים רבים סובבים אותה.

תשובתי: המקובל הראשון היה אדם שהיה חי לפני 5,772 שנה. הוא היה הראשון מכל האנושות שגילה שקיימת מערכת אינטגראלית של הטבע וניתן לגלותה. גם לפניו היו בני אדם, אך הוא היה הראשון בהיסטוריה שהתגלתה בו השאלה: "בשביל מה אני חי? מהו סוד החיים? היכן מקורם?" על כך הוא כתב ספר שהגיע עד ימינו ונקרא "רזיאל המלאך". מלאך זהו כוח. כלומר "המלאך רזיאל", פירושו "כוח נסתר". ספר זה, הוא לא גדול, בעל עשרות עמודים בלבד.

הספר הבא נכתב כבר על ידי אברהם בערך לפני 3,700 שנה ונקרא "ספר היצירה". שם לראשונה מוסברות בצורה סיסטמתית ה"ספירות", 32 כוחות היורדים אלינו, המתקשרים ביניהם.

באותו זמן על ידי כמה מקובלים יחד נכתב ספר קבלה נוסף, הנקרא "מדרש הגדול" ולאחר מכן נוצרו ספרים רבים נוספים, עד שהופיע ספר הקבלה הגדול ביותר, ספר ה"זוהר", שנכתב בערך לפני אלפיים שנה.

אחריו יצאו לאור ספרים רבים נוספים, עד הזמן של האר"י החי במאה ה-16. הספר העיקרי של האר"י היה ספר "עץ החיים", שכולו מדבר על הספירות, על העולמות וגדוש בציורים ובשרטוטים.

ומכל הכמות העצומה של הספרים שיצאו אחריו, עבורנו חשובים ביותר הספרים של בעל הסולם שנכתבו במאה ה-20. כל הספרים הקודמים לא היו ידועים לקהל הרחב. רק לפעמים באיזה מקום הושחל אזכור כלשהו לגביהם, כאילו מתרחשת "דליפת מידע". ולכן סביב הקבלה נוצרה הילה כה מסתורית, כאילו היא עוסקת באיזו מיסטיקה, בכוחות מסתוריים ושאפשר לחולל בעזרתה ניסים, ולנבא עתידות. אך לאמיתו של דבר כל זה לא שייך לקבלה!

כמובן שבקבלה קיימים סמלים, שרטוטים, גרפים, ציורים וגמטריות. הקבלה מלמדת על הנשמה ועל שלבי התפתחותה. אך אין בזה שום דבר מיסטי. הייתי אומר שזו פשוט פיזיקה של המימד העליון.

לכן הקבלה לא קשורה לדת ולאף שיטה מיסטית. זה מדע עבור האדם שרוצה לדעת. כמובן שבשביל זה הוא צריך לעבוד על עצמו ולתקן את עצמו. אך אני הייתי משווה את זה לכוונון מקלט רדיו, שיש סביבו גלי רדיו רבים, בדיאפזונים שונים. אם אני מכוון את המקלט באופן כזה שאני יוצר בתוכו גל המותאם לגל הנמצא בחוץ, אני תופס את הגל החיצוני ושומע.

באותו האופן חכמת הקבלה עוזרת לנו ליצור בנו כאלה גלים שאנחנו מתחילים להרגיש את הכוח הנמצא מחוץ לנו, לתפוס אותו וללמוד. נפתחת בנו שמיעה פנימית וראייה פנימית.

השמיעה הפנימית נקראת ספירת בינה, והראייה הפנימית נקראת ספירת חכמה.

מתוך הרצאה ברומא, 20.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הספרים המיוחדים האלה…
חכמת הקבלה – מאברהם ועד ימינו
אנטנה שקולטת אות מהבורא

One comment

  1. רב ,משהו בתשובה הזו לא מסתדר לי מבחינה הסטורית שכן הכתב הומצא לראשונה בסביבות האלף השלישית,ובכלל ברזיאל המלאך שמו של משה נזכר שם
    אז איך זה ייתכן?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest