דף הבית / כללי / קבלה לא תעזור להיות עשיר

קבלה לא תעזור להיות עשיר

photo_rav_gh70_117.jpg

שאלה: שאלו אותך פעם, אם הקבלה תשפר את המצב הכלכלי של האדם, וענית שלא. ציפיתי ממך להסבר קצת יותר מפורט, כמו למשל שלא כדאי לחכות לנס מיידי, כמו שמצפים מקמעות וממים קדושים; חשבתי שתגלה עקרון פשוט וברור לכל בן אדם שהקבלה מביאה גם הצלחה גשמית למי שמחפש רוחניות. אבל אתה חתכת וענית "לא". למה?

תשובה: את צודקת בהחלט, מי שמתקן את עצמו מביא את העולם ואת עצמו לטוב, ומרגיש במשך חייו אור ושפע ככל שהוא עולה מעל האגו. אך כדי להדגיש שהקבלה היא שיטת גילוי הבורא לאדם בעולם הזה, ולא שיטה להשגת רווח, ריפוי, כישוף, ניבוי עתידות וכו', כמו שחושבים על קבלה, אני אומר בפירוש למתחילים, שקבלה לא נותנת שום רווח גשמי.

וזה נכון. כי מלכתחילה יש צורך שאדם ישיג את הרגשת הנחיצות בכך. רק אז הקבלה וגילוי הבורא מיועדים לו – ולא כשיטה להתעשרות מהירה, לריפוי הגוף הפיזי וכו'.

אם בן אדם באמת שואף לגלות את הבורא, אז האור העליון, על ידי פעולתו, מביא לשינויים גם בעולם הזה. לעיתים זה בא לידי ביטוי כ"צדיק ורע לו" – או ליתר דיוק לא "רע לו", אלא לפי הערכים שלנו הוא לא נעשה עשיר ובריא. הרי כולנו קשורים בצורה הדדית, וצדיק לעיתים סובל עבור כל העולם.

2 comments

  1. כבוד הרב, אני בעל עסק שמתקשה לעמוד על הרגליים מזה קרוב לשנתיים. הוא מראה כיוון חיובי ובע"ה עם המון אמונה הוא גם יצליח. העניין הוא שאני מוצא את עצמי נקרע מבפנים בין שאיפה לרוחניות לבין המאבק לפרנסה. בתוכי אני רוצה להאמין באמונה שלמה שיהיה בסדר ובאמת שהכל מהבורא וגם אם לא יהיה בסדר אז ככה זה אמור להיות, וע"י כך לזכות באיזושהי שלוות נפש וגם בפנאי נפשי להעמיק ברוחניות, אך מצד שני אני לא במקום שאני מסוגל לשחרר לגמרי, שמא מאמצי לא יספיקו כדי להביא לי פרנסה. בשיעורי מבוא לקבלה באתר קבלה לעם מסבירים כל הזמן שאין קשר בין הגשמיות לרוחניות וזה עוד יותר מבלבל, שכן זה לא יכול להיות שאמשיך להתנהג בגשמיות ע"פ מה שחשבתי ושהניע אותי עד היום כאשר משהו משמעותי כל כך כמו רוחניות נכנס לי לחיים.

    אתה בטח שומע את הבלבול שלי וזה מה שקורה לי בפנים.

    אם יש איזושהי הכוונה בנושא זה שתוכל לעזור לי אשמח מאוד אם תואיל להשמיע אותה בפני.

    תודה ושבת שלום

  2. מעניין לדבר עם רמי, מה קרה מאז? האם האור והשפע ניכנסו לחייך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest