דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / חכמת הקבלה ותורות נסתרות

חכמת הקבלה ותורות נסתרות

שאלה: האם חכמת הקבלה של האר"י מתנגדת למדעים ההרמטיים הנסתרים? האם האדם שתופס רק את עצמו בצורה הגשמית, יכול לחשוב שהמדעים האלה גם כן ריאליים? האם הם קיימים או לא?

תשובתי: כול המדעים ההרמטיים האלה, הם לא ריאליים, אין להם שום יסוד בכלל, חוץ ממה שנדמה לאדם, כמו בכל פילוסופיה. אני ד"ר לפילוסופיה ועשיתי דוקטורט בנושא "פילוסופיה, דת וקבלה", אבל דווקא בגלל זה, אני טוען שחוכמת הקבלה שייכת רק לתחום המדע.

הפילוסופיה ושאר הניסיונות שלנו, להבין את העולם אינם מבוססים על המחקר, אלא על השׂכל בלבד. אנחנו לא מודעים לזה, אבל השכל מתבסס על האגו שלנו. לכן, הפילוסופיה כבר מתה מזמן. וכל שאר הלימודים שכביכול מכונים "לימודים רוחניים", פשוט נעלמים בהדרגה, מפני שהאדם עולה למעלה מהם והוא רואה את חוסר הביסוס שלהם. אתה לא יכול להביא הוכחה הגיונית ואין אף מערכת הגיונית ורצינית של ביסוס הלימודים האלו. הלימודים הפסיכולוגיים מבוססים על ההרגשות, אבל אצל כול אחד הרֵגשות הם שונים. לכן, יש בעולם 2800 דתות וסוגים שונים של אמונות. ואנחנו רואים איך לאט לאט הן מתפוגגות.

חכמת הקבלה לא נגדם או בעדם. היא עומדת בצד ועוסקת כמו בפיזיקה, בחקר הטבע. העיקרון היחידי שלה הוא, לחקור את הטבע הסובב ולהיות "הדומה" לבורא ואז אתה לא תפסיד. חכמת הקבלה, היא מדע מאוד מעשי. היא לא מדברת על הנשמות, כמו שאר הלימודים. אלא, שאנחנו מדברים על המונח "נשמה", אנו מתכוונים להשגה רצינית מאוד של העולם, שנחוצה לנו כדי להינצל מאותה הסופה הנוראית שמתקרבת אלינו כתוצאה מחוסר ההבנה ואי ביצוע של חוקי הטבע ונחוצה לנו כדי שנוכל להמשיך להתקיים.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בגאורגיה, 05.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האם כדאי לחכות 150 שנה?
חכמת הקבלה ושאר המדעים, הדת והפילוסופיה
מדע-על

One comment

  1. רב שלום
    אני מקבלת את הקבלה וחלק מהקבוצה. קיימת בעיה כשאתה מתייחס לקבלה כמדע. ההתבססות על מדענים מקובלים מהעבר. השאלה מה קורה היום, מדע הוא משהו שמתפתח ומתקדם.החומר של היום בקבלה, מתבסס על החומר של מקובלים בעבר, היכן אתה רואה את פריצות הדרך היום, האם יש להתייחס לחומר שאתה כותב כך, כי אתה מקפיד תמיד לומר שכל מה שנאמר הוא על פי מקובלי העבר.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest