קבוצת בוני הבמה

שאלה: איזו אחיזה מינימלית בקבוצה צריכה להיות, ומה הכי חשוב בה?

תשובתי: קיימים סוגים רבים של עבודה ויחסים בקבוצה: כשהחברים יותר קטנים ממני, יותר גדולים ממני או שווים לי, האם אני מתייחס אליהם כמו לגילוי הבורא או שאני משתמש בהם כמו מגן.

הקבוצה היא הכול. זהו רצון שאני יכול לנהל אותו, לשחק איתו ולקבוע דרכו את היחס לבורא. דרך הקבוצה אני רוכש "מסך". כל הבקשות, התפילות, הרצונות, ההגדרות, הבירורים שלי – הכול עובר דרך הקבוצה לבורא.

הקבוצה היא אותו המצפן שבעזרתו אני יכול לכוון את עצמי לבורא, לכוח העליון. אם אני יכול להתחבר עם החברים ולהתכלל בתוכם, אני אהיה יותר מרוכז ומכוון בצורה מדויקת לבורא.

בעולם הגשמי אני רואה אדם ויכול לגשת אליו. אבל בעולם הרוחני אני לא רואה את הבורא, אני לא יודע מהי תכונת ההשפעה, באיזה כיוון היא נמצאת, באיזה טווח תדרים. כאילו יש לי מקלט רדיו, אבל אני לא יודע איך למצוא את התחנה הדרושה בין מיליוני התחנות האחרות.

ואז יש לי בעיה, כי אני בכלל לא יודע מהי רוחניות, ואני מתאר אותה לעצמי בצורה לגמרי לא נכונה. זה היה עוד טוב אם זה היה פשוט בצורה הפוכה, זה כבר היה נותן לפחות כיוון מסוים.

אבל אני בכלל לא יודע היכן לחפש אותה. אני עומד במרכז המעגל וכל הכיוונים פתוחים לפניי ב-360 מעלות. ובהתאם לטבע שלי, אני אף פעם לא אוכל לנחש את הכיוון הנכון.

לכן, יש לי רק מכשיר אחד: הקבוצה, שדרכה אני יכול איכשהו לתאר לעצמי את תכונת ההשפעה. אם אני אשתוקק בפנים להתחבר איתם, אז בקשר הזה, בהשתוקקות שלי אליהם, אני אתחיל להרגיש מהי תכונת ההשפעה של הבורא. וכך אני אבנה בתוכי את היחס אליו.

לכן הקבוצה הופכת להיות עבורי הדבר היקר ביותר, כמו אמצעי שבזכותו אני משיג את המטרה היחידה והחשובה ביותר שלי. אני מתחיל להרגיש שדווקא כשאני יחד עם הקבוצה ואנחנו בונים את החיבור בינינו, בתוכו אני מגלה את הבורא. הבורא מתגלה רק באותו המצב, בחיסרון הכללי המשותף, בהרגשה המשותפת, שנוצרת ביני לבין הקבוצה.

אחרת אין לו מקום להתגלות. זה כמו שאנחנו בונים יחד את הבמה שבה הבורא יכול להתגלות ולהופיע, בתוך הרגשת החיבור המשותפת שלנו, הערבות ההדדית, הדבקות שלנו. ואם היא לא תהיה קיימת, לא תהיה תכונת השפעה שבה הבורא יוכל להתגלות, כי לשם כך חייבים השתוות הצורה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 25.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בקבוצה תמצא את הבורא
הקבוצה היא המִפרשׂ שלי
הסביבה במקום הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest