תעורר את השחר

שאלה: מה ההבדל בין "אני מעורר את השחר" לבין "השחר מעוררני"?

תשובתי: "השחר מעוררני", זה אומר שמעוררים אותי מלמעלה. מנסים כמה פעמים ואחר כך עוזבים אותי, אם בינתיים אינני מסוגל לתת יגיעה ולהתעורר.

יכולים לנסות לעורר אותי מלמעלה עוד כמה פעמים בחיים האלה, ויכולים גם כבר לא לגעת בי עד סוף הגלגול הזה, ואני אחיה כמו כולם, כביכול זורם בזרמי החיים.

אבל אם "אני מעורר את השחר", זה אומר שאני מזרז את הזמן ("אחישנה"). חשוב לי להתעורר ולזרז את הזמן, לכן כל רגע בחיים הופך ליקר מאוד עבורי, ואני מאוד משתדל לא לבזבז אותו לשווא. זה נקרא "לעורר את השחר".

כל עבודתו של האדם היא ב"לעורר את השחר", ולא חשוב מה הוא יקבל מזה. יכול להיות שהוא יצטרך לעורר את השחר במשך זמן רב עד שבאמת יראה תגובה כלשהי.

צריכים להבין שהאדם תמיד עובד על הכלי שלו, על הרצון שלו, ואילו האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת. ואם השקעת יגיעה רבה בלעורר את השחר, ועד עתה לא קיבלת שום דבר, זה לא אומר שחסר אור. חסרה היגיעה כדי לגלות את האור שנמצא בתוכו.

אנחנו מחכים לתשלום, כאילו ששילמנו במקום אחד ובמקום אחר אנחנו רוצים לקבל. אני עובד על הגילוי עצמו שנמצא לפניי, ואני צריך רק לגלות אותו יותר ויותר באותו המקום.

לכן, אין לי את מי להאשים בחוסר ההצלחה שלי בציפייה לשחר. הכול תלוי רק ביגיעה שלי. ואם עד עכשיו לא עוררתי את השחר, זה אומר שלא נתתי עדיין מספיק יגיעה. ואם הייתי נותן, אז ללא ספק הייתי מוצא אותו, הוא היה מתעורר.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 25.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תעורר את השחר
להזמין בעצמי את ההתפתחות של עצמי
אל תחכה לגלגול הבא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest