קבוצה אמיתית

שאלה: האם ניתן למדוד את גודל הרצון של הקבוצה?

תשובתי: כן, אם זו באמת קבוצה, כלומר, שזו מערכת מעוצבת שבה אתה רואה עשר ספירות. כי קבוצה אמיתית, זה משהו שקיים בפני עצמו, זה מנגנון רוחני, מבנה רוחני, גוף רוחני.

שאלה: מה עומד עכשיו בינינו לבין כזאת קבוצה?

תשובתי: חוסר קשר. אנחנו צריכים לקבוע בינינו קשר נכון, החדור במסירות, באיחוד, בתמיכה. אנחנו צריכים להרגיש שאין ברירה אחרת, זו היא חובתנו, אחרת אנחנו לא נגיע לתכונת ההשפעה ולא נעשה נחת רוח לבורא דרך החברים והמורה. ללא הקשר הזה אנחנו לא נתקדם קדימה, לא נוכל להציל את העולם, לא נוכל לשמח את הבורא.

יתרה מכך, ללא חיזוק של הקשר ההדדי שלנו אנחנו גורמים נזק, בדומה למי שקודח חור בדופן של הסירה הכללית, המשותפת. בעל הסולם כותב על כך במאמר "השלום": החברה מענישה עבור גניבה, אבל אם האדם לא מוסיף יגיעה מצידו, על זה אין עונש. ובינתיים, מי ש"מתפלל", דואג ועושה חסד לעצמו, אז הוא מזיק לחברה. כי תפילה אמיתית יכולה לבוא רק מתוך שיתוף בין אנשים, שרוצים על ידי השפעה הדדית לעשות נחת רוח לבורא.

לבד אף אחד לא מסוגל לזה, כי אין בי את אותו ה"מקום", אותו החיסרון, שמתוכו הייתי יכול לפנות אליו. אין בורא ללא חיבור ואיחוד של הנבראים שרוצים להשפיע הדדית זה לזה, ובזה נותנים לו "מקום" כדי שיוכל להתגלות ביניהם וליהנות.

אני צריך להבין אחת ולתמיד: אין בי "מקום" שאותו צריך למלא, אין כוח שיעזור לי להשפיע, אין כלום. הכול נמצא רק בקשר בינינו.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 03.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הלב של הקבוצה
דמ ות הקבוצה
השׂכל של הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest