דף הבית / כלכלה / צריכה הגיונית בחברה הרמונית

צריכה הגיונית בחברה הרמונית

הכuל מתחיל מחינוך והשכלה, כולל גם הכלכלה החדשה. ואילו הכלכלנים רוצים להישאר עם השיטה הישנה, ולהמשיך את אותם החיים כמו קודם, ללא שימת לב לשינוי של בני האדם. אבל באופן כזה לא תוכל לתקן את המשבר בכלכלה.

קודם כל צריך לחנך את האדם ולהכין אותו לשלב החדש של ההתפתחות האנושית: לחיים בחברה הרמונית, בה כל אחד מקבל במידת ההכרח מבחינה הגיונית. אנחנו צריכים להסכים לצריכה הגיונית (רציונאלית), ואז כל החברה תגיע לאיזון.

התפתחותה של הכלכלה היא לא בזה, שהיום יהיו 500 סוגים של גבינה, ולמחרת יתווספו עוד מאתיים. החיים שלנו צריכים להיות הגיוניים. וצריכה הגיונית מסמלת, שלא נדרש לנו שום דבר מיותר, ואנחנו רוצים לבדוק את עצמנו, את החברה, את המשפחות, את כל החיים שלנו מנקודת מבט של תועלת מרבית.

אבל אין זה אומר, שצריך לשאוב את כל המשאבים מהטבע ולחייב את האדם לעבוד עד הזיקנה הרבה שעות ביום, כך שהורסים לו את כל החיים. לאדם צריכות להיות שעות פנויות, זמן לחינוך הילדים. ילדים קטנים לא צריכים להיות נטושים במוסדות לילדים מ-7 בבוקר ועד 19:00 בערב, מבלי לראות את ההורים. וכשההורים לוקחים אותם בערב הביתה, אז כבר אין להם כוחות וזמן להיות איתם.

הערה: אבל האדם לא מרגיש את עצמו אומלל. משאלים סטטיסטיים מראים, שרוב בני האדם מרוצים מחייהם.

תשובתי: האדם לא למד שום דבר אחר ולא מכיר חיים אחרים. מבלבלים אותו, והוא חי בצורה שלימדו אותו, ולכן יוצאים גראפים סטטיסטיים יפים. אבל מדובר על מהות החיים. העולם נכנס למשבר שיביא לאי סדר מוחלט, והכלכלנים לא יוכלו להמשיך לפעול בשיטות הישנות. כפי שלפני מאה שנה אנשים עבדו 10-12 שעות ביום, כך גם היום, עם כל הקידמה הטכנולוגית. אז איך האדם יכול להיות מאושר מחיים כאלה? פשוט קודם הוא עבד עם מכונות במפעלים, ועכשיו הוא עובד עם מחשבים, אבל בעיקרון שום דבר לא השתנה. הוא היה כל היום בעבודה ולא ראה את הילדים, אבל לפחות אישתו לא עבדה וישבה בבית עם הילדים. ואילו היום, אפילו הנשים נאלצות לעבוד יום שלם.

הערה: עבור האדם המודרני, העבודה תופסת את המקום החשוב ביותר בחיים. אם שואלים בחורה, מי הוא החתן שלה, אז היא עונה מיד ואומרת את שמו ואת תפקידו בעבודה. כל אחד מעריך את עצמו לפי המשרה והמשכורת שלו.

תשובתי: זוהי תוצאה של השפעת הסביבה על האדם, של סרטים הוליוודיים, של פרסומות, של התקשורת. דרך כאלה משקפיים האדם מתחיל להסתכל על החיים. אנחנו אף פעם לא חינכנו את האדם, אנחנו רק נותנים לאנשים צעצועים: טלפונים ניידים, מחשבים, והופכים אותם לצרכנים כדי שיעזרו להתפתחותה של הכלכלה. אנשים רק עובדים וקונים, עובדים וקונים, ובכך שעוזרים למישהו להתעשר.

הערה: אבל האדם אינו יודע מה זאת צריכה הגיונית (רציונאלית)!

תשובתי: לכן, בראש ובראשונה נחוצים החינוך וההשכלה. לא צריך יותר להחליף שום דבר, רק לחנך את האנשים, ובראש ובראשונה, את הכלכלנים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הפתרון", 24.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest