דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / צריך לדעת לקרוא תורה

צריך לדעת לקרוא תורה

שאלה: מה המסורת של התורה שבעל פה?

תשובתי: התורה שבעל פה מסבירה את התורה שבכתב, שאותה יכולים להבין רק מקובלים לפי מידת ההשגה הרוחנית שלהם. צריך לדעת לקרוא את התורה, לשם כך צריך בהכרח ללמוד עברית, מפני שבתרגום כל המילים מתעוותות מאוד. לאותיות שמהן מורכבות המילים יש משמעות רבה, הסדר שלהן, כיצד הן נשמעות, איזה דמיון או שוני יש ביניהן וכולי. כל אות מורכבת מכמה אלמנטים, שמורים על כוחות טבע מסוימים, חיוביים או שליליים, כאלה שפועלים בצורה אופקית או אנכית, במשיכה אליהן או בריחוק מהן. לכן בכתיבת האותיות קיימת אומנות כתיבה מיוחדת.

בסופו של דבר האדם מתחיל להבין שלפניו נמצא קוד רישום של פעולות רוחניות רציפות ולא שפה רגילה. בעברית כל אות מהווה סמל, סימן מיוחד במינו עם אלמנטים רבים, שמתחברים בצורה מיוחדת ומעבירים מידע מוכן, ביט מידע קונקרטי, שנושא בתוכו מבנה רוחני מלא.

כמובן שאפשר לקרוא ספרי קבלה סתם כך, ואפשר לקרוא לעומק גדול ולחדור לתוך המשמעות הפנימית. כאשר אדם נכנס לתוכנה, הוא "מטייל" בה עד שמבין כל מה שמתרחש בה ומבין את זרימת המידע הפנימי. זו השגה אחרת לחלוטין של התורה, דווקא זה נקרא במידה מסוימת "סודי". לכן, התורה שבעל פה, זו אותה תורה שאסור ללמד אותה. במושג "אסור" הכוונה היא אי אפשר, כי לא תבין דבר עד שתהפוך למקובל. לעומת זאת בחכמת הקבלה אין שום הבנה, בחכמת הקבלה מותר הכול! הכול למען האדם, לטובתו.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.09.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest