צעד בין העולמות

laitman_2010-10-04_zohar_us-70.jpg

ישנן שתי מערכות קשר מקבילות בינינו.

1. הרשת האגואיסטית אותה אנחנו מרגישים עכשיו (שטח צהוב בציור, הקרוב עלינו).

2. מציאות פנימית יותר, מתוקנת (מסתתרת מאחורי המציאות הראשונה, השטח הבא בירוק), זהו השלב הבא שלנו. במערכת הזו שכבר קיימת אך נסתרת מאיתנו, אנחנו נמצאים בכוונה "לשמה" שבה נמצא האור, האור הפנימי (או"פ).

במידה שאנחנו מתקשרים, עד כמה שאנחנו מסוגלים עם המצב הבא, אנחנו מזמינים משם את השפעת האור עלינו שפועל עלינו מרחוק, האור המקיף אותנו (או"מ). כיצד אנחנו יכולים להשיג קשר בין שתי המדרגות הללו? ישנו הבדל ביניהן, "מלא לשמה" ל"לשמה", ואתה צריך שהאור (או"מ) יבצע בך את השינוי הזה. כיצד עושים זאת? בעזרת קריאה בספר הזוהר. לכן המקובלים כתבו לנו ספרים. אם אנחנו משתוקקים להגיע למערכת העליונה הזאת, להשיג קשר פנימי חזק יותר, מתוקן, שאנחנו קוראים עליו. לא חשוב שאיננו מבינים דבר באותו זמן, זהו ביטוי להבדל בין המדרגות (מצבים, עולמות). כיצד תוכל להבין עולם עליון אם אינך נמצא בו וביחס אליו אתה אינך קיים? בוודאי שאינך מסוגל להרגיש אותו ולכן אינך מסוגל להבינו. אך אתה קורא עליו.

המקובלים כתבו בשפה ברורה משהו על עולם אחר, עולם עליון. אתה מסתכל על האותיות ואינך מבין דבר… אך אתה מסתכל, מתאמץ כמו ילד קטן להבין את העולם הזה, ועל ידי המאמצים שלך, הרצון שלך להבין את העולם העליון, אתה מזמין משם אור מקיף (או"מ). זאת המטרה בקריאת ספר הזוהר.

בשיעור שלנו היום יושבים איתנו חברינו, נציגים יותר מ-50 מדינות. שכל אחד יסתכל על הסימנים המוזרים האלה, שישתוקק להשיג את הרוחניות וישמע מילים מהזוהר גם בלי להבין אותן. על ידי החשק שלו לדעת, לחיות בזה (כי מדובר על הנשמה במצבה גבוה יותר), על ידי מאמציו והשתוקקותו, האדם מזמין על עצמו את המאור המחזיר למוטב, האור המקיף (או"מ). כלומר, בזמן הקריאה בספר הזוהר עלינו להתחבר יחד ולרצות להרגיש (ולא להבין) את הכתוב בזוהר. אז הספר יגלה בתוכנו את המסך ועליו אנחנו נראה את כל המתרחש בעולם העליון.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 07.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כדי שישמעו אותנו…
מה זה אור
הכוח המניע של הנברא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest